Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

La inn et innlegg på småtroll 0-1 år, men siden jenta mi er elleve mnd, altså snart 1 år, prøver jeg meg her også. Jeg bare lurer på hvilke erfaringer dere har med biola (drikkebiola) som tørstedrikk. Jenta mi får fortsatt litt morsmelk, men vi trapper ned nå. Utenom det er vann den viktigste tørstedrikken, også til måltider. Jeg har imidlertid gitt henne litt biola på flaske den siste tida, for å variere litt, og det har blitt en favoritt! Veit jo at man bør vente med melk og melkeprodukter til de er 1 år minst, men jeg har nå tjuvstartet litt. Hun har ikke reagert på det.

Har ei jente på fire og et halvt, men man glemmer fort. Jeg var nok likevel litt mer "forsiktig" med henne. Fulgte boka litt mer.

Ønsker bare noen synspunkter på dette. Og en liten ting til: Det er vel greit med noen biter med lompe i ny og ne. Det er også en favoritt (i motsetning til middag på glass, som ikke er særlig populært dessverre!).

Ha en fin lørdagskveld!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Melkeprodukter er greit fra 10 mnd. Biola er vel fint det. Vet ikke hvor mye sukker det er i biola, men kanskje vanlig melk kan brukes til avveksling? Min får vann og vanlig melk (skumma da det er det vi andre drikker), og av og til yoghurt eller eplejuice. Til kvelden får han fremdeles MME, men lurer på om vi bør slutte.. (Han ELSKER det..) Min er 14 mnd.

Skrevet

Lompe er helt greit sålenge han ikke setter flak i halsen og kveles. Min brekker seg bare hvis det skjer (han får tortillalefse når vi spiser taco), så jeg er ikke så nervøs for kveling.. Lompe er jo potet.

Skrevet

Takk for svar! Det er jo riktig som du sier ang. sukker. Er litt sukker i drikkebiolaen, om jeg ikke tar feil. Tror jeg prøver meg med litt melk ganske snart. Holder på med avvenning fra pupp siden jeg skal ut og reise og være borte et par dager, så da kan jo melk være en trøst (ikke minst for pappaen - som jo muligens må slite med en litt sint liten frøken på nattestid!). Ang. lomper og kvelning, så har hun ingen problemer med å svelde bitene. Brekker seg om hun setter i halsen, og det er sjelden.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...