Gå til innhold

Hei, jenter med bekkenløsning...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan kjennes det ut?? Jeg er i mitt 5 svangerskap, og har aldri hatt det.

I dag har vi hatt en kjempestresset dag, jeg har gått masse, og det har ikke vært mange rolige minutter for kroppen min. Og nå har jeg fått en slags støl følelse i lysken! Nederst langs bikinilinjen, der hvor senene ligger... Men det er jo foran, på en måte, ikke det jeg forbinner med bekkenet mitt!

Jeg har INGEN peiling på hvordan bekkenløsning kjennes, men ei venninne sa at det kunne ligne på symptomene på dette. Noen som har det sånn? Det er ikke smertefullt, kun som nevnt en støl følelse. Det jeg lurer på er om det kan være en slags forvarsel på at bekkenet skal tulle med meg i mitt 5 svangerskap, eller om det rett og slett er en reaksjon på mye gåing og bevegelser.

Noen som kan hjelpe meg med dette?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nå har jeg det mest i lysken på høyre side men kjenner det kommer mer og mer fremover også

Har også (siden forrige svangerskap) nederst i ryggen og i rumpa

Skrevet

Bekkenløsninga eg har starta omtrent slik du forklarar det. Ubehageleg i senene som går frå lysken og nedover mot låra. Merkar det spesielt når eg går og står mykje, så kansje du er uheldig denne gongen.

Viktige ting å tenke på er at du ikkje skal ta for lange steg når du går, kansje sove med ei pute mellom beina og ha beina samla så mykje som muleg når du skal reise deg opp og slikt. Stå i allefall minst muleg på ein fot dersom du blir verre.

Eg er i mitt tredje svangerskap og hadde bekkenløsning sist også, men eg kjenner at det blir verre denne gongen og eg er berre 19+3 enno:(

Lykke til:)

Skrevet

Ok. Håper det går over, jeg da.. Evig optimist og slikt!

Takk for svar!

Skrevet

Hei Bringebæret!

Alle har bekkenløsning, men alle får ikke smerter. Det er vel faktisk slik at de færreste sliter veldig med det, selv om jeg opplever mange som har litt plager.

Selv har jeg vondt hver dag. Spesielt på kvelden etter arbeidsdagen. Man opplever bekkenløsning veldig forskjellig og plagene kan endre seg fra dag til dag. Går jeg mye får jeg stikkinger i rompeballen. Ligger jeg på siden uten pute mellom bena får jeg intense strøninger nedover benet. Og som du skriver -ømhet i lysken kommer nå og da.

Prøv å ta det litt rolig fremover, men du som har vært gjennom dette flere ganger enn gj.snittet kjenner trolig kroppen bedre enn de fleste;)

Håper du unngår bekkenløsning denne gangen også.

Lykke til!:)

Skrevet

Ja, det begynte sånn med meg også. Har det bare foran i lysken foreløpig, men det har vær skikkelig ille. Det som har hjulpet masse er å ta det veldig med ro. I morgen begynner jeg fysoterapi også, så får jeg se om de også kan hjelpe.

Håper ikke det blir noe verre for deg da. Men om det blir, prøv å hvile deg på sofaen innimellom slagene, og ikke sitte for lenge foran pcn!

Skrevet

I mitt forrige svangerskap, startet det med at jeg ble skikkelig vond i lysken. Så fikk jeg smerter i det benet midt foran (symfysen tror jeg det heter) og til slutt satte det seg også på begge sidene bak i ryggen - ned mot skinkene liksom. Var en sånn ilende verk, og måtte ha puter mellom knærne om natta, og gå med små, små steg, og hele tiden passe på å ha bena samlet når jeg gikk ut av bilen, sengen etc.

Hjalp litt med gravidyoga.

Det kan kanskje være et forstadie av bekkenløsning, men det kan også være bekkenlåsning.

Sjekk med en kiropraktor.

Skrevet

Takk for svarene!

Mulig jeg har en litt merkelig kropp, for i dag har jeg ikke antydning til å kjenne noe. Har prøvd med å bevege hoftene, bena og ryggen i alle retninger (mannen trodde jeg hadde funnet en ny, sprø treningsform for gravide og lo seg skakk), men det er faktisk helt borte! Så jeg antar at det ble litt mye aktivitet i går, og at mitt allerede slarkete bekken bare ville si fra at ting løsner litt.

Synes skikkelig synd på dere som sliter med disse plagene, både fordi det sikkert gjør skikkelig vondt, og fordi man blir så hemmet i bevegelser og aktivitet når man har det! Huff, klem til dere som får en sånn plage!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...