Gå til innhold

Sabelt/ferrari bilstete.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har dette?

Er det bra?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er sikkert bra, men ikke bra nok, da det kun er fremovervendt..!

Skrevet

Det er det jo ikke. da har du missforstått

Skrevet

Oj, har de kommet med bakovervendt sete nå..? Vil gjerne ha en link! :-) Sabelt er jo leverandør av seter til Formel1, så vil tro at de har bra peiling ja! Men ville sjekket litt rundt, sett på godkjenningene, googlet det litt :-)

Skrevet

Ehem... "Stolen er ihht. EU-normene godkjent fra 0-18 kilo (gruppe 0 + gruppe 1) men vi anbefaler ikke å bruke stolen på de aller minste, og vil derfor si dette er en gruppe 1 stol, altså 9-18 kilo. I denne gruppen skal stolen helst monteres fremovervendt, og i følge tester er ikke det mest optimalt for barn under 18kg pga barnets hode."

Skrevet

Har googlet. Men finner ikke så mye.

Jeg vet at sabelt er bra grejer. Men har aldrig sett sabelt/ferrarri bilbarnestol før og har derfor aldrig hørt om noen som har det heller. Har veldigt lyst på et sånt da.

Hmm.. Ja får vel begynne med og selge det gamle setet først. =)

Skrevet

Ja men det står også at setet er godkjennt for både fremmover og bakovervendt i både frem og baksete på bilen.

Tror vel ikke det hadde vært godkjennt som bakovervendt hvis dem virkelig hadde ment at det var så mye bedre og ha det fremmovervendt. Hvis du skjønner hva jeg mente nå?

Skrevet

Det jeg tror er at dette er et såkalt europeisk kombisete, som brukes bakovervendt som babysete og fremovervendt etter 9 kg... Men ring dem og hør, jeg synes hvertfall det er flott at de advarer på siden sin om at det ikke bør brukes til de minste..! Ring dem og spør, men jeg ville kanskje sett på et annet sete, f.eks. Britax Two Way Elite, Brio Zento, Maxi Cosi Mobi eller Britax Secura, om prisen har mye å si, er de tre første rimelige, og TRYGGE, kan også brukes til 25 kg..! :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...