Gå til innhold

han klatrer ut av sprinkelsenga si..

Anbefalte innlegg

Skrevet

hva gjør vi da? går ikke an å senke senga mer, og hvis vi skal sæle han fast, er jeg sikker på at han ikke får sove.. han ligger jo å turner i 5-10 min hver gang før han sovner..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvor gammel? Høres ut som dere får en jobb med å følge ham tilbake hundre ganger hver kveld en stund. Kanskje dere bør kjøpe juniorseng, hvis han likevel kommer seg ut er det kanskje bedre å sikre at han ikke faller i halvsøvne..

Skrevet

Hvor gammel er han? Kanskje dere kunne prøvd vanlig seng til han? er jo høyt ned hvis han skulle falle å slå seg.. og når han likevel kommer seg utav..

Vet om noen som har bygd på høyere vegger på sprinkelsengen.. men det grenser til barnemishandling spør du meg..

Skrevet

han har nettopp fylt året.. han kaster seg rundt i senga mens han sover, så han kan ikke ligge i seng uten høye kanter heller..

virkelig et problem dette..

Skrevet

da får dere vel bare passe på og putte ham oppi igjen om kvelden. Kanskje det gir seg når han ikke får noe moro ut av det, bare blir puttet oppi igjen.. Sorry, ikke flere glupe ideer..

Skrevet

hmm.. ja, han lander med et dunk.. han slår seg jo når han ramler ned. aner ikke hvordan han får det til heller. slenger det ene benet over kanten kanskje, og drar seg opp..

Skrevet

Jeg har lest her inne om ei som endte på sykehus med barnet sitt som klatret over og slo seg. Der sa legene til henne at når barna begynner å klatre over selv, er det bedre å bytte til juniorseng. Der faller de ikke langt, og risikoen blir derfor mye mindre for at de skader seg.

Jeg kan ikke gå god for dette, men det høres jo lurt ut. Det finnes juniorsenger som er svært lave, så kanskje det kan være noe for dere?

Skrevet

Men som sagt: jeg kan ikke gå god for at det å kjøpe juniorseng er det rette:) Vil bare påpeke det.

Hva med å ta det opp med HS?

Hilsen jeg som skrev sist

Skrevet

Hva med å sitte inne hos han til han sovner? Og legg han forsiktig ned igjen hver gang han prøver å klatre? Dette vil gå over altså, men å sitte med han en periode slik at han ikke skader seg ville jeg gjort:)

Jeg er svært sterkt imot seler iallefall. Tenk deg selv og bli remet fast... Fy søren, jeg hadde klikka!

Skrevet

Kommer med et forslag som kanskje er litt på kanten:o)

hva med å kjøpe myggnetting å trekke over senga? Dra det stramt over toppen av senga.. så han ikke klarer å reise seg helt opp å klatre ut??

Vurderte det flere ganger da poden heiv ut kosekluten (han tenkte ikke på at han kunne hive den ut mellom sprinklene, kasta den bare over)

er jo verdt et forsøk:o)

Bare ta den av når han har sovna.. og om han får klaus, så hadde jeg droppa det:o)

må forresten selv prøve meg med barneseng nå.. han er 16mnd! Men tror det går greit da.. han legger seg greit i vår seng! Er bare så spennende å klatre i sin egen seng:o)

Skrevet

Snella er 17 mnd og vi har hatt juniorseng til henne en stund nå, hun klatret også ut av sprinkelsengen sin og jeg ville ikke risikere å finne et barn som hadde ramlet på hodet ut av den. Hun sover mye roligere i den store sengen, har aldri fallt ut om natten (og OM hun skulle gjøre det er det ikke langt ned). Hehe, er nesten litt morsomt da, om hun våkner før oss så hører du "mammmaaaaaaaaaaa- mammaaaaaaaaaaaaaaaaa", før hun løper inn på vårt soverom og klatrer opp i vår seng :-)

Skrevet

en venninne av meg begynte bare å ta på henne en sånn pose.. sånn som gjør at det er vanskelig å klatre i...

Skrevet

Vi byttet til "stor" seng fordi snuppa prøvde å klatre ut.. kun 2 ganger har hu stått opp etter at hu var lagt..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...