Gå til innhold

syltetøy og saft? til en på 10 mnd??? lurt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Svigermor vil jo sikkert bare godt,m en uansett hvor mange ganger jeg sier at Elias ikke skal ha syltetøy og saft, så får han det...

Er det bare jeg som er overhysterisk?

Vil liksom ikke at han skal bli vant til søtsmaken(greit nok at det er uten sukker og alt det pikk pakket der), men han blir jo vant til søtsmaken...han vil jo ikke ha noe av maten her hjemme når han kommer derifra...

Her hjemme får han kaviar, leverpostei og noen pålegg uten melkk grunnet melkeallergi, og det smaker jo ikke søtt, slikt som syltetøyet hun pakker i han....

hva syns dere? å vær ærlige....syltetøy og saft til en på ti mnd?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

For det første, ja, det er unødvendig og ikke noe jeg har pleid å gjøre. For det andre så skal ikke barn under 3 år ha sukkerfrie produkter.

Skrevet

Datteren min får verken syltetøy eller saft, syns ikke det er så lurt, nei...

Skrevet

jeg syns at syltetøy uten sukker er en utrolig dårlig ide om det betyr at det er kunstig søtning inni der. om det ikker er det så venner han seg jo til og spise bær og det er jo ingen dum ting

når det gjelder saft så syns jeg også det er en dårlig ide om det er kunstig søtning.

og om han ikke er så glad i vann. min elsker vann så her er det ikke noe problem om han får saft til kos av besteforeldre

det ligger i vår kultur og kose seg med søtsaker, så lenge dere voksene gjør det så vil han også gjøre det. ser ikke noe galt i at barn koser seg så legne det ikke er hele tiden og derer er vel ikke hos svigermor hele tiden?

(jeg er imot at barn ikke skal få kake i barnehagen på bursdagen sin)

Skrevet

Nei,men problemet er det at hvis de har en helg, så får han saft til lunsj, til middag og til kveldskos....altså tre flasker saft om dagen....

og syltetøy på brødskiva om morgenen og kvelden....

Og det er sukkerfri saft(fun light), men jeg syns ikke noe om at han skal få saft i det hele tatt før han er, tja....over året ihvertfall....og syltetøy....wææææ,,,,,,,blåbær syltetøy, bringebør, jordbær, appelsin...you name it....han får jo bare syltetøy der...

Skrevet

Kommer vel helt ann på om dette skjer annenhver dag eller en gang i mnd liksom..

Skrevet

Og det skal legges til at svigerfar er veldig nøye på å høre etter hva jeg og sambo sier ,men hu gjør som hu vil.....Det ytter ikkeå si det til henne for hun bare ser nedpå elias og sier med babyspråk'' å du må da få kose deg når du kommer til farmor''

hun HØRER ikke etter....jeg skulle hatt en eller dings som jeg bare trykte på så hun hørte på meg....

Skrevet

Skal de på død og liv gi han saft så gi han nå hvertfall saft med sukker... Barn under 3 år skal ikke ha kunstig søtningsstoffer!

Skrevet

Skjønner det veldig godt!

Spes siden du sier han ikke skal få det!

3 flasker saft om dagen synes jeg er drøyt, så lenge han vil ha vann?

Som jeg skrev tidligere, det kommer ann på hvor ofte dette skjer..

Jeg mener at når de er såpass store (snakker litt for megselv her også siden min er 10 mnd) bør de smake litt annet også..

Men det finnes grenser!

Skrevet

Jeg har gitt beskjed sikkert tusen ganger!

Og sakt at blåbær saft kan han få siden den binder magen hans(det er mye vi enda ikke vet om han kan spise pga melke allergien).....men jeg irriterer meg fortsatt over syltetøyet...ja! en ting til...eller to...før han fikk brødskive fikk han hjemmelaget hvaregrøt....kun det her hjemme og han åt og åt...syns jo dette var godt...kommer til farmor og hun gir han grøt med sukker på......OG syltetøy..hva er det med det jævla syltetøyet???"!!!!????

off....liker ikke konfrontasjoner, men skjønner jo at her må jeg vel gi mer tydeligere beskjed(om det går ann å gjøre den mere tydelig da)

Skrevet

det frarådes og gi barn under 3 år kunstig søtning som er i fun.

jeg hadde ikke latt noen gi mitt barn det!

ville heller sakt at de kunne gi 1 flaske med vanlig sukkesaft 1 gang mens dere var der.

og syltetøy 1 gang.

da får barnet kost seg litt og farmor føler seg litt hørt, mens det samtidig ikke tar helt av.

om hun ikke kan høre på det så får hun ta konikvensene (ikke få ha barnet)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...