Gå til innhold

hva har jeg rett på?

Anbefalte innlegg

Skrevet

står langt nede på vente listen til barnehage,hvis jeg event ikke får plass og blir hjemme med kontantstøtte har jeg krav på arbledighetstrygd?kan ikke kombinere gamle jobben med småbarn.har sambo med vanlig inntekt.og hvis jeg blir gravid igjen til neste år har jeg rett på permisjonspenger etter å ha vert arb ledig ett år,mens jeg gikk hjemme med småtten?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

du har ikke rett på arbeidsledighetstrygd, da må du være arbeidssøkende, og det er du jo ikke hvis du ikke kan begynne å jobbe. Du vil heller ikke ha rett på permisjonspenger hvis du blir gravid igjen uten å ha vært i jobb 6 av de siste 10 mnd før fødselen (dette er oppfylt hvis du blir sykemeldt i den perioden du eg skal jobbe). Du vil kun få engangsstønaden ved fødsel da.

Skrevet

tror du må sjekke dette, må du si opp har du krav på arbeidsledighets trygd, men søker du om permisjon har du ikke krav på noen ting, du har krav på permisjons penger så lenge du har hadd inntekt og det regnes arbeidsledighets trygd som,

Skrevet

nei du har ikke krav på arb.ledighetstr. når du ikke er reell arbeidssøker. For å være reell arbeissøker må du blant annet kunne begynne i jobb på kort varsel. Dersom du har barn må du kunne skaffe tilsyn til de på tilsvarende kort varsel. Er du hjemme fordi du ikke har fått barnehageplass er vel poenget at du ikke har tilsyn eller mulighet for å skaffe det.

Skrevet

Jeg ble arbeidsledig da min jobbeplass ble nedlagt like etter ble jeg gravid med nr. 2 og jeg fikk fødselspenger.

Gikk arbeidsleding i 6mnd. før jeg ble gravid og i helesvangerskapet.

(var mye syk i svangerskapet og fikk sykemeldig klarte ikke å jobbe)

Skrevet

men hva lever en familie av hvis mor går hjemme med kontantstøtte?far er vanlig håndtverker og vi har bolig lån på 12000 imnd?

Skrevet

til anonyme som ble arbeidsledig da jobbplassen ble nedlagt. Du hadde da rett på arbeidsledighetstrygd fordi selv om du var gravid kunne du jo begynne å jobbe. At du i perioder ble sykemeldt er jo da "sykemelding fra arbeidsledighet", og du får sykepenger istedenfor. Får fødselspenger av sykepenger.

HI kan jo ikke begynne å jobbe da hun ikke har noen til å ha tilsyn med barnet. Følgelig ikke arbeidsledighetstrygd.

Jeg er i samme situasjon som HI, min inntekt er nå kontantstøtte og barnetrygden:-( ikke mye akkurat, dekker eg ikke så mye mer enn studielånet mitt. Får heller ikke fritak der ettersom min samboer tjener mer enn et visst nivå. Synes det er en fortvilende situasjon:-( Man har jo huslån etc som ikke forsvinner selv om man ikke har inntekt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...