Anonym bruker Skrevet 8. september 2007 #1 Skrevet 8. september 2007 Har så vondt i baken når jeg har avføring, skikkelig svie og her om dagen kom det noe blod også. Kan det være hemorider?
babyandme Skrevet 8. september 2007 #2 Skrevet 8. september 2007 Ettersom jeg har forstått ut i fra lesning og det du beskriver om sviing KAN det være en rift i endetarmen(analfissur) Jeg har nettopp blitt bedre,6mnd snart siden fødselen.. jeg begynte å få vondt noen uker etter fødselen.. føltes helt umulig å gå på toalettet, nesten verre en selve fødselen.. Mange plages med treg mage etter fødselen, og dersom man i tillegg har en rift blir det vanskelig å gå på do. Spis mye fiber, svisker o.l for å holde avføringen myk..da gror riften lettere! Husk mosjon, og unngå sterke såper nedentil(vanlig grønnsåpe kan jo være et alternativ å skylle med i stedet) Både analfissur og hemorrider kan blø, men hemorridene svir ikke så mye. Det finnes visst en krem på apoteket som skal hjelpe riften å gro(husker ikke navnet på den i farten) Håper dette var til hjelp for deg, lykke til!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå