Gå til innhold

Har vi fått alt til bhg start nå?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har i dag vært ute på en ordentlig shoppingtur med mamman min, hun har en stund sagt at før lillegutt begynner i bhg, skal hun ta oss med på shopping, slik at vi får alt vi trenger. Han begynner 1 oktober, og vi har i dag kjøpt følgende:

Vinterdress

2 par litt tynnere votter og 2 par tykke votter som og er vanntette

1 par goretex sko, har tenkt å la ham bruke disse, i og med at de er vanntette og han bruker så liten strl at vi ikke fant gummistøvler til ham

2 par ullsokker

2 stk hals

1 regnsett med bukse og jakke fra helly hansen

1 fleece sett med bukse og genser til å ha under regntøyet hvis det er litt kaldt

2 sett votteklyper

2 halser

1 par gode tøfler

5 strømpebukser

han fikk og velge seg ut ett fleeceteppe i barnestrl som han skal bruke når han skal sove, de sover inne på madrasser

luer har vi flere av, både tynne og litt tykkere

Har vi fått med oss alt da, eller er det noe mer vi trenger?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

ja dere har nok det dere trenger da tenker jeg...

lykke til med barnehage start da..

Skrevet

Høres ut som dere har fått det dere trenger ja.

Jeg har ullundertøy til bhg og, i tillegg til det du har kjøpt nå...

Skrevet

Høres ut som du har alt du trenger da, pluss litt til :-)

Eneste måtte være matboks, hvis han må ha med seg mat da.

Husk å navne alt tøyet da, så det ikke blir borte.... :-)

Skrevet

Navnelapper til å merke ting som klær og matbokser.

Skrevet

hoho....

Vi har iallefall ikke så mye klart til barnehagestart!

har høstdress og regnsett + joggesko og støvler. Inne bruker hun sandalene fra i sommer.

har tynn ulldress som er arvet fra storebror.

Ellers har vi kun vanlige bruksklær:)

Skrevet

Ja, da har vi sikkert det. Det jeg ble mest forundret over, er hvor mye vi måtte legge i skoene hans. Han har små føtter, har ett par gåsko i strl 17 som passer ennå, men de damene i butikken sa at i tøfler og utesko passet 20 fint til ham, men det er jo vanskelig å få tak i så små, så goretex skoene hans kostet 399 og tøflene 299. Men men, mamman min som betalte og hun sa at det var bedre med litt dyrere som holdt en stund og som var bra for føttene hans enn billige som gikk fort i stykker og som ikke var så bra for føttene hans. Det er jeg forsåvidt enig i, men det er jo nesten like mye som mine vintersko koster. Nå skal det og sies at jeg pleier å kjøpe vintersko til meg selv på din sko, og selv om de ikke er dyre, så tar det lang tid før jeg sliter de ut. Hadde ett par derfra som jeg brukte hver dag i 3 vintrer før jeg måtte bytte dem ut

Skrevet

Matboks og navnelapper, både til å stryke på og klistrelapper ligger klart, sammen med barnehagesekk

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...