Gå til innhold

Trenger litt hjelp her!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en gutt på 6 mnd her som har begynnt å vokne om natten, begynnte å gi han fast føde da han var rundt 4 mnd pga han ikke fikk nok av bare mm, amma hele dagene å han ble alldri tilfreds med det. Men etter jeg begynnte å gi fastføde ville han ikke ha pupp lenger og jeg begynnte med flaske og mme. Da han både fikk flaske og fast føde har han sovet fra 8 -8 hver natt, men nå de siste 2 - 3 ukene har han begynnt å vokne klokken 1 om natten å måå ha mat ca 210 ml melk, har prøvd å bare gi smokken. men det hjelper ikke, da bare begynnet han å grine. Så vokner han i 5 tiden å må ha like mye. Og han virker helt frebrilsk sulten. Om dagen spiser han Grøt til frukost, et helt glass dessert til lunch og et glass med middag til middag så en stor porsjon grøt til kvelds. Så får han også melk i mellom tiden. Gutten er ikke så stor heller at det gjør noe, er egentlig liten for alderen. Så jeg trør ikke å nekte han mat om natten liksom. Noen som vet hva det kan være at han må ha så vanvittig mye mat? eller noen som har noen tips, blir so utrolig trøtt av å vere voken så mange ganger om natten. Han sovner somregel rett etter mat om natta, men det gjør ikke jeg:S Håper på MANGE tips:D

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Siden han bruker mme kan du jo ha alt klart ved sengen, så slipper du stå helt opp (eller sover han allerede på eget rom?)

Det du da gjøre er; ha ferdig oppmålt mme-pulver i en liten boks, varmt vann på termos og litt kaldt vann (kokt på forhånd) på flaske, samt tutteflaske selvfølgelig.

Når de er så små kan de i rykk og napp ha behov for mer mat enn ellers, det er hvertfall min erfaring.

Skrevet

Gi ham grøt og mme om kvelden før han skal legge seg. Det skal holde ham mett lenge. Hvis han våkner om natten gir du ham vann på flaske. Er ikke bra for tennene om han pimper på melk om natten, men selvfølgelig må han få det hvis han er sulten!

Men prøv med grøt og mme før leggetid.

Skrevet

Åh herregud....

Ser nå at han allerede får grøt til kvelds. Sorry ;o)

Har du begynt med brød med leverpostei?

Banan?

Kanskje det metter mer og lover lengre tid..

Skrevet

Ok, takk:D Brødskive med leverpostein altså? er det ikke litt tidlig med brødmat? eller skal jeg bare prøve, han er snart 6,5 mnd.

Skrevet

Vi brukte en litt annen type grøt enn mange andre. Den er i alle fall mektig, og verdt å prøve:

Bruk Bjørns havregryn.

Tror jeg brukte 1 dl gryn(kjørte den så i håndmikseren, slik at det ble meget fine korn)

Blandet med morsmelk eller morsmelkerstating ca 2 dl? Husker ikke helt målene her nå altså...

Rør/visp hele tiden mens det varmes opp, for den kan bli meget klumpete ellers.

Mos så en 1/4 banan og en bit eple(eksempel) og ha i grøten(da blir den fortere kjølig også). Jenta mi elsket den grøten, og gjør det fremdeles(hun blir 4 år). Den er meget mettende + at du får i barnet forskjellig frukt!

Skrevet

ok, takk! Skal prøve ut alle de tipsene:D er det noen som har flere tips er det bare å komme med de:D tak å forhånd:D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...