Gå til innhold

Ang. damebeger

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen her som bruker det?

Jeg har fått mitt og har prøvd det et par ganger. Synes det virker veldig greit bortsett fra en ting: Den tynne delen som er nederst stikker meg i skjedeåpningen. Har prøvd både med hele og deretter halve etter jeg klippet den av.

Lignende erfaringer?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hei hei

jeg har moon.cup fra krusedull. er kjempefornøyd med det. jeg måtte klippe av plstdingsen halveis. men vet at mange klipper den helt av. det er likevel greit å ta tak i nedre del av begret når du tar den ut..

jeg syns den er en fantastiks oppfinnelse om har gjort min mensperiode myye lettere..

Skrevet

Interessant...

Det har jeg faktisk aldri hørt om. Hvordan i alle dager fungerer det?

Skrevet

http://www.krusedull.net/

finner det der under hygiene artikler tror jeg det var..

er et beger som settes inn i skjeden, taes ut å tømmes iallefall hver 8 time. jeg har det i hele natten. ingen tråer som i OB. ikke er jeg plaget med soppinfeksjoner mere, og så kan den settes inn når man blør lite også, for den blir ikke ubehagelig å ha i da heller... åsså kokes den etter hver mens, å man kan ha den i flere år! spart endel penger på den, og naturen, :)

Skrevet

Bruker divacup (www.divacup.com). Har måttet klippe av nesten hele "tuppen". Må uansett ta tak i selve begeret for å få det ut. Supreste oppfinnelsen som er!

Skrevet

Er det ikke ekkelt å tømme begeret?? Har lyst til å prøve men gruer meg til den biten!!

Skrevet

ja har opplevd lekkasjer. men hadde flere lekkasjer når jeg brukte ob, fordi de ble fulle mye fortere. men tømmer man de og setter de ordentlig inn så skal man unngå lekkasjer.tror ikke det er noen større lekkasjer enn ved bruk av annet som ob eller tampong... jeg bruker min i bassenget og på trening å aldri opplevd lekkasje da... :)

Skrevet

nei syns ikke det. syns det er ekklere å drege ut en ob for å pakke den inn. begeret tar jeg bare ut tømmer i do vasker og setter inn. helt frisk rent blod syns jeg ikke er ekkelt, ikke lukter det noe heller. ulempen er at man bør unngå offentlig toalett, der vasken er utenfor doet. for det blir litt vel klønete, men kan tørke av den med toalett papir til nød. eller bare ha med en flaske vann å skylle den over do.

Skrevet

Nå har jeg bestilt meg en Diva Cup på ebay, ble 154 kr tilsammen med porto. Over halve prisen i forhold til det på krussedull.net

Håper det er bra, blir deilig å slippe bind om natten.

Skrevet

Dette har jeg faktisk aldri hørt om! Men har lest litt om det nå, og har lyst til å bestille. Men jeg lurer på:

Er Diva Cup og Mooncup det samme?

Kikket på E-bay nå, men finner bare de som koster fra 30,40 USD og oppover. Finnes det andre?

Går det an å ikke få den inn pga "kronglete" skjede?

Skrevet

Så nå at Diva cup er billigere enn Mooncup. Er den ikke like bra? Ser ganske like ut, synes jeg...

Skrevet

Damebegeret er helt supert! Jeg er så glad for at jeg har oppdaget dette!!! Jeg kjøpte på damebeger.no, de har det samme på thekeeper.com tror jeg det var. Billigere der. Men Når det er sagt ,varer damebegeret opptil 10 år, det er mange penger spart på tamponger og bind. For å være litt privat, jeg måtte bytte tampong minst annenhver time de to første dagene av mensen før, og i tillegg ha bind for det lakk alltid litt. På natten måtte jeg stå opp og skifte minst en gang. Nå trenger jeg kun damebegeret og kan gå opptil åtte timer i mellom når jeg skifter!Så vil absolutt anbefale det, spesielt når man har kraftig menstruajson. Er det satt inn rikitg(trenger litt øvelse) så lekker det ikke! Tror ikke det går ann å ikke få den inn, men det trengs litt trening.

Jeg har klippet av ca halve tuppen, og rundet kantene, da kjenner jeg det ikke.

Skrevet

tror det er litt forskjell i hva de er laget av.. moon cup er silikon iallefall. veldig fornøyd med den og servicen på krusedull..

Skrevet

Sakset fra divacup.com:

It is made of soft medical grade silicone, which is latex-free, 100% hypoallergenic and odorless.

Skrevet

vet noen er laget i naturgummi høres mer naturlig å putte oppi der den da. men vet ikke hvilken den er...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...