Gå til innhold

synes dere barna har lange dager i barnehagen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

har hørt litt snakk i media om dette og lurer på hva som er vanlig barnehagetid?

Synes dere det er lenge? Er det ikke 07.30-17.00 det er vanlig og ha åpent?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Barnehagen til mini-min er åpen fra 07.00 til 16.45

Så lang åpningstid er veldig vanlig her i distriktet i hvertfall. Noen åpner '06.30 til og med.

Skrevet

Synes det er alt for lang dag for et lite barn. Tenk de er der lengere enn vi voksne er på jobb..

Og det er slitsom å være i en barnehage..Det er full rulle hele dagen utenom hvilestunden og mye høyt støy..

synes 8.00 til 1600 er mer enn lang nok dag..

Skrevet

barnehagen ved oss åpner 6,30 og stenger 17.30...lang dag..der er 11 timer det..

Skrevet

I kommunen jeg jobber og har barn i barnehage har de max oppholdstid i bhg. på 9 timer pr. dag, selv om åpningstidene er lengre.

Skrevet

Her er åpningstiden 7 til 17.

Og hvis ungene går så lange dager hver dag, så ja, da syns jeg de har lange dager.

Jeg selv blir sliten i hodet av mine 6:45 timer i barnehagen hver dag, og da tenker jeg ofte på barna som er der i 10 timer. Helt ærlig, jeg hadde ikke holdt ut jeg, og jeg har til og med en halvtimes pause i løpet av dagen, det har ikke ungene.

Skrevet

Barnehagen til snuppa er åpen fra 07.15 til 16.45. Men hun er der vanligvis fra 07.15 til 15.15. Synes det er lang dag og, men det er i hvertfall ikke lenger enn arbeidsdagen vår. Men om jeg kan henter jeg henne før, er bare en gang jeg måtte hente henne en time senere og da hadde jeg verdens dårligste samvittighet. Fikk hentet henne kl. 14 dagen etter da, så det veide jo litt opp men...

Skrevet

Bhg her er åpen fra 7-17, men tror ikke noen unger er der så lenge. Jeg syns 8-15 er mer enn lenge nok for min del.

Skrevet

Hos oss er b.hagen oppe fra 6.30-17.00.. Det er noen som bruker tiden max. Unga er der 6.30..Og blir hentet ved 16 tiden.. Personlig synes jeg det er alt for lenge for ett barn. Men hva skal foreldra gjøre..? Dem har jo en jobb..

Skrevet

I barnehagen der jeg jobbet som vikar, så var åpningstiden 06.45 til 16.45. Det var mange som var der hele dagene hver dag, de yngste var bare 10 måneder. Og jeg synes det er for lenge ja! Men noen foreldre har sikkert ikke noe valg, kanskje de pendler til jobb.

Skrevet

Tro meg. Dessverre er noen barn der så lenge.. jobber selv i barnehage..

Og det er dessverre ikke maoppholds tid lenger..Hvis noen kommuner driver med det er det fordi de velger det.. men den loven er dessverre borte..sjekket det fordi det har vært noen ekstreme tilfeller barnehagen..

Skrevet

vi har åpningstid fra 07:30 til 16:30. dersom man jobber fra 08 til 16, så går det jo nesten ikke ann å ha kortere dager.......

Skrevet

Da synes jeg man må senke kravene og se seg etter en jobb som ikke er så langt unna..også at kanskje far leverer om morran fordi mor måtte begynne tidlig og far litt seinere og mor henter fordi hun er ferdig før..

Vet om mange som har ordnet det slik med jobbene sine..

Skrevet

Tenk så flott det hadde vært om alle kunne gjort det sånn... Både for foreldre og barna..

Skrevet

Hvis begge foreldrene har en jobbe ifra 8-16. må det være mulig å forhandle med sjefen om at an hver dag begynner enten far eller mor tildig og slutter tidligere..de må da ikke jobbe begge ifra 8-16. detter er arbeidstakerens market nå for tiden.. man kan forhandle om alt hvis man vet at man gjør en god jobb..

Skrevet

En ting er jo hvordan åpningstider barnehagene har,en annen ting er hvor lenge barna faktisk er der. Nå har jeg et barn i barnehage og to som er begynt på skolen. De har alle hatt ganske lange dager ja, kommer rundt 7.30 og blir hentet 16.30. Men hva skal man gjøre når man jobber fra 8-16. Ingen har tatt skade av det og jeg kunne aldri tenkt meg å redusere arbeidstiden min eller å vært hjemme sammen med de, så egoistisk skal jeg innrømme at jeg er.

Skrevet

Hos oss er bhg åpen fra 07-17, må si jeg er glad sønnen min slipper å være der i 10 timer - det hadde blitt lange dager!!

Han er normalt sett i bhg fra ca 09-0930 - 1530.

Skrevet

Her åpner barnehagen kl 07.15 og stenger kl 16.30. Når jeg har tidligvakt blir snupp levert kl 07.40 og hentet kl 15.15. Når jeg har senvakt blir hun levert kl 09.30 (eller senere) og hentet kl 16.15. Syns det er passe lenge jeg. :o)

Skrevet

Vår barnehage er open 06.30 til 16.45. Mine unger er vanligvis fra 06.30- 15.30. Har egentlig ikkje noko valg. Det er den barnehagen som er nærmest der eg bur, og eg har 25 min å kjøre til jobb fra barnehagen. Bur i ein industrikommune, og det er ikkje flust av muligheter her.

Er åleine med ungene, så eg kan heller ikkje gå ned i stilling. (Sjøl om det er drømmen min.)

Skrevet

Vi har gjort det sånn, i og med at pappaen har fleksitid, noe jeg ikke har. Men jeg er ferdig kl. 15. Så blir sjelden eller aldri mer enn maks 8t. OFte kortere

Skrevet

Mine barn har aldri over 8 timer i barnehagen. Som regel 7 timer. Fordel med å jobbe i turnus, samt at alt ligger i nærheten - jobb, barnehage, bopel. De dager jeg skal på senvakter da har vi "somlemorgener" og er ikke i barnehagen før 10.00.

Barnehagen er oppe fra 7.30 til 16.30

Skrevet

Snuppa sin barnehage har åpent fra 0715 til 1630. Selv jobber jeg fra 0800 til1600, mannen min pendler til Oslo reiser kl 0547er hjemme igjen ca kl 1615 (bussen er alltid forsinket). Så snuppa får ganske så lange dager i barnehagen, ja. Blir levert 0745 og hentet 1610 hver dag. Om sommern( 1 mai- 31 aug) har gubben sommertid, da blir hun hentet en time før 3 dager i uka.

Skrevet

Sønnen vår er i barnehagen fra 0930-14-1530. Faren har pappaperm, så har mulighet for å ha han der korte dager. Jeg kommer heller ikke til å jobbe fullt framover, så kommer nok til å fortsette med dette en stund. Han storkoser seg i barnehagen =) Barnehagen er forøvrig åpen fra 07-17.

Skrevet

barnehagen her er åpen fra 07 til 17.

mini er der aldri mere en 6 timer i løpet av en dag og fri 1 dag i uka

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...