Gjest Skrevet 8. september 2007 #1 Skrevet 8. september 2007 Hva koster det skal tro? En liten pakke med noe kær bare...
Gjest Skrevet 8. september 2007 #2 Skrevet 8. september 2007 Kommer an på hvem som sender, om det er butikk eller privatperson. Butikker tar som regel mellom 50 og 100 kr, så tror det er ca dette det ligger på :-)
imsdal med julesmak Skrevet 8. september 2007 #3 Skrevet 8. september 2007 Hvis det er varer kjøpt i Danmark via nettbutikk og de koster over 200 kr. må du betale toll og moms i tillegg til frakt og ekspidisjonsgebyr.
St.Sunniva Skrevet 8. september 2007 #4 Skrevet 8. september 2007 Jeg kjøpte sånne tøfler fra tinyzone.dk, og måtte ikke betale toll faktisk, men det var nok fordi de ikke hadde lagt med noen kvittering for varene i posen. De var jo allerede betalt, og kvittering fått på nett. Sikkert forskjellig hva de gjør da, men er det privat lønner det iallefall å la være å legge med noe som sier verdi (om det er nytt)
Carnivale Skrevet 8. september 2007 #5 Skrevet 8. september 2007 Mellom 50 og 100 kroner, avhengig av om pakken sendes forsikret eller ei. Ang toll så har jeg handlet sinnsykt mye fra Danmark (får kjøpt fine klær der, i motsetning til på Cubus og HM og alt sånt man har her...), og blitt stoppet i tollen én gang.
Gjest Skrevet 8. september 2007 #6 Skrevet 8. september 2007 Det er nettbutikk. Gøy å handle litt andre steder enn de typiske norske. (er blitt litt hekta på netthandel...d er jo så enkelt!)
Mrs. X Skrevet 8. september 2007 #8 Skrevet 8. september 2007 Jeg kjøpte varer på nettbutikk i Danmark for tre dager siden som kom i dag, og det var først da jeg tenkte på tollen. For snille dama i nettbutikken hadde skrevet gave på pakka og satt verdien lavere enn 200 kr. (jeg handlet for ca 260 kr) Så det er mange butikker som gjør slik at man slipper tollen og.
OsloMor Skrevet 8. september 2007 #9 Skrevet 8. september 2007 Hvilke nettsteder er det Carnivale? Eller er det sånt man ikke sier høyt i tilfelle det er noen nidkjære tollere her inne? Send meg isåfall en PM, så hadde jeg blitt glad:-) Hilsen ei som ikke arbeider i Tollvesenet, nemlig;
Mrs. X Skrevet 8. september 2007 #10 Skrevet 8. september 2007 Glemte å svare på portoen, kostet ca 60 kr for to gensere. www.babyfryd.dk rask levering, super service, kjempefornøyd! Gå inn på Katvig.dk, der går du på forhandlere så finner du mange nettbutikker i Danmark som selger en haug av forskjellige merker! Masse fint!
Gjest Skrevet 8. september 2007 #11 Skrevet 8. september 2007 Nei, ikke legg ut linker til de som sender som gave, send heller PM eller noe..! Det er ikke tilfeldig at Lookfantastic, Strawberrynet, Kiwi-kid og mange danske nettbutikker plutselig blir utsatt for kjemperazzia av pakker på grensen, sånn tifeldig rett etter at det har blitt masse snakk om dem på nettet ;-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå