Faylinn Skrevet 8. september 2007 #1 Skrevet 8. september 2007 Jeg gir sønnen ca 60 ml mme før grøten, men han orker bare halv porsjon grøt. Er det noen som bare gir grøt, eller gir dere litt melk også? Dere som ammer vet vel ikke akkurat hvor mye melk, men ammer dere litt først? Sønnen min tar ikke melk etter grøt, han vil kun ha melk når han er skrubbsulten.
Mamma&LilleKrølle Skrevet 8. september 2007 #2 Skrevet 8. september 2007 Vil han ikke ha mme om du bare gir litt grøt heller? Jeg ordner grøt av 60ml mme, og det sluker hun. Etterpå drikker hun resten av flaska. Ordner 220 mme tilsammen først. Ikke noe problem her i gården.. Jeg gir liksom litt melk innimellom grøtmåltidet også. Prøvd det da? Slik at han får melk å svelge ned grøten med liksom... kanskje du kan få "lurt" i han begge deler da?
♥ Mamma'n til go'jenta GRAVID♥ Skrevet 8. september 2007 #3 Skrevet 8. september 2007 Snuppa her har alltid fått grøt som egen måltid, uten melk til. Får vann da.
Faylinn Skrevet 8. september 2007 Forfatter #4 Skrevet 8. september 2007 Det kan jeg prøve. Føler liksom han burde ha litt melk siden han spiser så lite generelt. Tar ofte bare 80-100 ml til et måltid selv om maks han kan spise er 180. Uavhengig av timer siden siste måltid. Merkelig. Når han er trøtt (om kvelden / natta) tar han alltid full flaske..
Faylinn Skrevet 8. september 2007 Forfatter #5 Skrevet 8. september 2007 Mente å prøve melk innimellom :-)
*Sirkeline*, Snuppa og Snippen Skrevet 8. september 2007 #6 Skrevet 8. september 2007 Hehe, måtte le litt når jeg leste her. Ikke noe gærent asså, men er et bevis på hvor forskjellige disse småttisene er. Snuppa mi er en dag yngre en gutten din. Ammer først, tar begge puppene. Så spiser hun full posjon grøt (100ml mme eller vann avhengig av grøttype) og med litt vann til og dessert. Nå har vi begynt å gi mme til også, fordi hun virker mer sulten, men får ikke i henne mer grøt. Da drikker hun ihvertfall 100 ml. Også pupp 1/2-1 t etter det igjen (før hun skal sove). Ganske MYE mer enn gutten din! Hun tok 200 ml mme fra hun var 6 uker og er nok ganske stooorspist. Ammer mest, men har fått en flaske mme på kvelden i tillegg fra hun var bitteliten. Håper du ikke tar det ille opp eller noe, men som sagt, bare et bevis på hvor forskjellige de er. Skulle ønske de kom med individuell bruksanvisning jeg =)
hurra1971 Skrevet 8. september 2007 #7 Skrevet 8. september 2007 Gutten min på 6 mnd får alltid mme først og deretter grøt. Det vareierer enormt hvor mye han vil ha. Til kvelds i dag ville han ha 20 (!) ml mme, men i går ville han ha 200 før kveldsgrøten. Enkelte måltider i løpet av dagen drikker han mye (maks 200 ml), men andre ganger vil han ha feks kun 60 ml. Jeg stresset ganske mye med det en stund, fordi jeg synes han drakk så lite, spes etter at vi beg med grøt, men jeg tror ikke det er noen vits i så lenge de er fornøyde og har våte bleier osv. De regulerer dette selv. (Min spiser akkurat som din masse om natten av en eller annen grunn). Han får nå grøt til frokost (7) og kvelds (18.30), kun mme til lunch (11) og middagsmat (15). Jeg gir han alltid tilbud om melk først til alle måltider, men har også en flaske med vann som han etterhvert har blitt veldig glad i (tror ikke mme er noen særlig tørstedrikk for å si det sånn) som han får sammen med maten. Tror rett og slett en del babyer blir litt "lei" av melk.
Mi tesoro *220307* *101109* Skrevet 8. september 2007 #8 Skrevet 8. september 2007 Jeg ammer 5 min. kl.18, altså fra 1 pupp. Så gir vi henne grøt på ca.80 ml. kl.19.30. Hun får vann til grøten. Så legger hun seg og får pupp i senga i 10 min., altså fra begge puppene.
LINDA*** Skrevet 8. september 2007 #9 Skrevet 8. september 2007 Helsesøstra jeg har er ei snodig dame virker det som.... Hun anbefaler for det første å gi grøt FØRST, så amme/mme. For det andre sier hun at man kan bruke springvann uten oppkok til å blande i mme (eller generelt), og for det tredje at man ikke trenger å koke flaskene for hver gang. (Har microsterilisator, så det gjør meg ingenting å gjøre det). Anyways.. Jeg for min del, 4mnd gml gutt, gir 40 ml mme blandet med ca 3 ts grøtpulver. (maisgrøt). Men han spiser ikke alltid opp alt, men det er en start.. Han har bare spist grøt i 2 uker så.. Blander først mme på 200 ml og heller over 40 ml som jeg lager grøt av. Resten får han etter, eller mellom, grøtmåltidet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå