Trollemor og snuppa! Skrevet 8. september 2007 #1 Skrevet 8. september 2007 Jeg må ned 20 kg i en fei! Atkinson? Vet at mange går ned raskt på den.... Selv om jeg ser for meg mye eggerøre og tunfisk.. :o/
Stor_smil Skrevet 8. september 2007 #2 Skrevet 8. september 2007 Start med å tenke igjennom livsstilen din.. hvordan er kostholdet ditt, og hvor aktiv er du? Hvilken mat liker du, og hvilke typer aktiviteter liker du? Lag deg en plan, ett mål, med små delmål mot det store målet. F.eks trene en dag i uken i 4 uker fremover, ta av 5 kg til jul osvosv. Små mål som er motiverende og realistiske, slike mål du kan klare å gjennomføre. Start gjerne med en renselseskur, f.eks biodrain. Da fjerner du masse avfallsstoffer fra kroppen, og det kan være en liten kickstart på slankingen. Deretter har jeg tro på at ett variert og sunt kosthold, samt regelmessig trening er den beste måten å gå ned i vekt, og bli der. Jeg tror ulike typer dietter er vanskelig å overholde, og ikke minst demotiverende. Du må hele tiden tenke over hva du spiser, og når du spiser, ikke minst er det lett å gå opp i vekt igjen. Spis masse hvitt kjøtt, masse fisk, prøv å kutte på karbohydratene, spis masse grønnsaker og spis frukt som mellommåltid. Drikk MASSE vann, og kutt alle unødvendige kalorier som er i godteri, chips, brus osv. Legg inn en kosedag i uka, men begrens inntaket. Lykke til
lego Skrevet 8. september 2007 #3 Skrevet 8. september 2007 Ta en uke med suppedietten. Da får du ihvertfall motivasjon til å fortsette. Er på dag 3 og har gått ned ca 2,5 kg.
3b@rnsmor-30* Skrevet 8. september 2007 #4 Skrevet 8. september 2007 hmm.. det hadde vært noe.. hva er suppedietten?
Trollemor og snuppa! Skrevet 8. september 2007 Forfatter #5 Skrevet 8. september 2007 Ja, jeg skal legge om kostholdet også, men jeg må bare ned 20 kg fort! Vet at det ikke er optimalt, men jeg er helt nødt... Trene skal jeg gjøre mer av, trener litt nå, men alt for lite! Å kutte ut godis er en selvfølge.. Selv om det hadde vært noe å gått på godisdietten! Vet mye om sunt kosthold egentlig, men det er bare det å gjøre det man vet man burde gjøre! )
OsloMor Skrevet 8. september 2007 #6 Skrevet 8. september 2007 Vil anbefale deg Grete Roede jeg! Normal sunn mat som er bra for deg, en hjelp til å legge om livsstilen. Det er ikke bra å gå på kurer som suppediett etc, kroppen din trenger variert og næringsrik kost. Dessuten er det utrolig lett å legge på seg etter slike kurer.
lego Skrevet 8. september 2007 #7 Skrevet 8. september 2007 Tror noen kaller den sykehusdietten også. Spiser grønnsaksuppe i 7 dager, sammen med frukt og grønnsaker. Brukes på pasienter som må raskt ned i vekt før en operasjon. Jeg mener også at en bør leve sunt og spise riktig, men denne suppedietten er en god og motiverende start til å ville gå ned ennå mer.
3b@rnsmor-30* Skrevet 8. september 2007 #8 Skrevet 8. september 2007 ja jeg veit det oslomor.. men jeg klarer ikke å legge om alt.. kan jo ikke legge om hele familien.. det går bare ikke.. så tenkte at en sånn kjapp kur kunne gi meg en kick-start liksom... trener alt 1-2 ganger i uka, går til jobb en gang i uka og spiser sundt og regelmessig..
Trollemor og snuppa! Skrevet 8. september 2007 Forfatter #9 Skrevet 8. september 2007 JA! Jeg snakker ikke om å gå på hard slankekur i fire mnd, også tilbake til vanlig kosthold, men jeg trenger å gå ned en del kg fort! Så spise sunt og variert, skeie litt ut i helgene og sånn.. Men jeg trenger bare en kropp jeg kan leve med mens jeg legger om kostholdet.... )
OsloMor Skrevet 8. september 2007 #10 Skrevet 8. september 2007 Du vil jo uansett gå ned ganske mye i førsten med Grete Roede også, jeg gikk på Grete Roedes mor-og barn kurs etter at jeg fødte eldstemann (i regi av min egen søster som er Grete Roede-instruktør. Alle instruktørene der har også hatt vektproblemer og gått ned ved hjelp av Grete Roede). Tror du fint hadde klart det jeg da, når jeg klarte det klarer alle det! Dessuten så gjør det ve likke noe om familien spiser litt sunnere middager f.eks. unger og mann kan jo spise den sausen de orker og vil ha, og du kan jo ha lett-ost på halve pizzaen og på din taco f.eks. Men enhver gjør det som passer dem, prøver ikke å selge konseptet her. Men ser at det har hjulpet meg(la på meg 23 g da jeg skulle ha eldstemann) og særlig søsteren min veldig. Lykke til uansett:-)
wirre;o) Skrevet 8. september 2007 #11 Skrevet 8. september 2007 knekkebrød, cremefraiche, agurk, kaffe og vann i to-tre uker er veldig effektivt. men ødelegger forbrenningen din.. sa eks-anorektikeren
Bette76 Skrevet 8. september 2007 #12 Skrevet 8. september 2007 Sorry, men den eneste effektive måten å gå ned i vekt på er å IKKE gå ned i en fei. Så litt motstridende det du spør om. Hvis du spiser sunt, passe mye og REGELMESSIG + prioriterer å trene MASSE, garanterer jeg at du vil rase ned i vekt. Så trening er det jeg kan anbefale Selv spiser jeg som en hest, men trener hver dag og holder dermed matchvekta uansett utskeielser. Deilig!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå