Gå til innhold

Graviditet tett opp til bryllupet? (samme som på Bryllupsdebatten)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva tenker dere ang. å få barn tett opp til bryllupet?

Vi skal gifte oss 2. august 2008 og har bestilt lokale til vielse, middag og fest samt fått vigsler. Jeg har hatt babylyst en stund, og vi har forsøkt å bli gravide i 1 pp. Så nå lurer jeg på om det er noen som har erfaring med å få barn 6-8 uker før bryllupet? Min kommende svigersøster og hennes mann fikk barn 6 uker før de gifta seg, og det gikk veldig bra. Men så vet man jo ikke hvordan fødselen går, om barnet er friskt, får kollikk osv.

Jeg tenker på dette for jeg lurer på om vi skal prøve denne månenden også å bli gravide. Barnet vil da evt. bli fødd rundt 6 uker før bryllupet. Jeg ble ferdig utdannet nå i vår etter 5 års studier, og har utsatt å få barn helt til nå, og nå synes jeg at jeg har venta lenge nok, hvis dere skjønner hva jeg mener.. vente på at det skal passe, for det passer jo aldri.

Om noen har råd å komme med, er jeg evig takknemlig :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tja....vi skal gifte oss når babyen er 5 mnd hvis alt går etter planen. Jeg var veldig i tvil men fant ut at det måtte skje på det tidspunktet uansett, men 6 uker før synes jeg høres dristig ut. Jeg husker jeg syntes de første 3 mnd var fryktelig slitsomme uten at datteren vår hadde kolikk eller noe. De første 3 mnd er de faktisk "fostre" utenfor magen og kan være veldig uregulerte...

Men lykke til!

Skrevet

det kommer jo helt an på hva du føler...

vi venta med å prøve til etter bryllupet...men det føltes lenge og vente...og nå har vi prøvd ett år (med to aborter bak oss) så jeg angra jo på at jeg ikke prøvde før...men...hva med en kulemage i bryllupet da? kan jo vente med å prøve til over nyttår da:P jeg for min del orka ikke å tenke på at jeg skulle vere gravid i mitt eget bryllup...vere kvalm, trøtt osv nei takk..så hos oss ble bryllupsnatta første natta uten prevensjon:)

men selvsagt...dette må man føle på selv...samtidig så er jeg jo litt glad at vi venta til etter bryllupet da...er jo masse å planlegge når man skal gifte seg...både før og etterpå....tenk deg nå om noen ganger før du bestemmer deg!!!!

men lykke til:)

Skrevet

Jeg vil ikke drepe gleden, men jeg hadde ikke vært i tvil. Jeg ville ventet! Har selv giftet meg i sommer, og vet at det krever "litt" forberedelser. I tilegg kan det være vanskelig å få barne vakt til ditt ny fødte barn denne dagen. For det første er vel de fleste av fam og venner i bryllupet, og for det andre, ammer du mest sannsynlig. Tror du ville ha hatt mer glede av bryllupet ditt om ventet litt med barn. 6 uker før er alt for tett oppunder bryllupet spør du meg.. Lykke til med valget ditt:o)

Skrevet

Jeg er ikke blitt fridd til enda, men vi er prøvere, og jeg har sagt at jeg vil være gift før jeg får barn.....

Min samboer strever nok med å finne ut av problemstillingen, men han vil ikke gi seg som prøver heller, så da regner jeg med at han har en plan....!

Selvfølgelig skulle jeg ønske å bli gravid etter bryllup, men jeg tenker som deg. Jeg har utsatt lenge nok å få barn, og vet at det kan være vanskelig å bli gravid. Jeg vil derfor ikke utsette prøvingen heller, og er dermed forberedt på å løse problemer som evt. oppstår i forbindelse med fødsel/bryllup. Jeg tror at hvis begge tingene er like viktige, så får man begynne å forberede seg på å finne en løsning den dagen man ser det blir nødvendig. Det er ikke nødvendig å bekymre seg unødvendig heller.

Lykke til med valget!

Skrevet

Vi gifta oss i fjor sommer og fikk en sønn i vinter. Veldi fint å få fokusere på dagen og forberedelsene uten så mye annet. Vi skal jo prøve å bare gifte oss en gang i livet så det er jo flott om vi kan få være helt tilstede i forberedelsene og på dagen. Og ang svangerskapet og barseltiden. Veldig godt å få tenke nesten bare på babyen imagen og babyens behov etter fødselen og ikke måtte tenke: d er tusen ting som skal være klart til den store dagen. Min erfaring er altså at det var godt å få med seg begge opplevelsene mest mulig, og d tror jeg blir vanskelig hvis de kommer samtidig. (men nå skal d sies at d viste seg at jeg hadde blitt gravid før selve dagen da ...)

Kan jo spare dere litt lenger så d ikke blir så tett opp til

Skrevet

me skal gifta oss 26 juli 2008 og har bestilt kyrkje og lokale me middag + alt det der.. me trudde eg var gravid, men begynte å blø litt(ikkje så mykje som mensen, men da e nok antageli da desverre), prøvde egentli ikkje, men nå har me bestemt oss for å prøve likevel.. skulle babyen komme rundt samme tidspunkt så har me bestemt oss for å utsette bryllupet et par mnd.. har ei jente på 14 mnd og vil ikkje ha så veldi stor alder mellom de. hadde egentli tenkt å vente me prøvinga til etter bryllupet men da e lettare å utsetta bryllupet et par mnd enn da e å bli gravid... sånn tenke iallfall eg.

Skrevet

Jeg ville latt det stå til jeg! Et bryllup kan flyttes.

Skrevet

nettopp, heilt enig.. eg komme iallfall til å prøve på ny bebis... lyst å gifte meg og, men har god tid.. trenge jo ikkje flytte bryllupet en evighet fram i tid heller... ;o)

Skrevet

tusen takk for gode råd og erfaringer. Vi må absolutt vurdere for og imot. jeg tror nok at vi blir å vente, vi har jo venta lenge så vi burde klare å vente noen måneder til. Jeg er enig i det som skrives over at det er mange forberedelser både mentalt og i praksis i forbindelse med både bryllup og graviditet/fødsel og en full fokus på hver enkelt opplevelse hadde nok vært det beste for meg og oss.

jeg er klar over at jeg ennå er ung, men jeg har lyst å få barn mens jeg er ung og mens våre foreldre er unge. I tillegg vet man ikke hvor lang tid det tar å bli gravide heller.

uansett, jeg gleder meg veldig til bryllup og graviditet uansett hvilken rekkefølge det skjer i. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...