Gå til innhold

Noen som vil se?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Fin mage du da, og den henger høyt som min ser jeg, OI! så det er det som venter meg ja hehe

Skrevet

så fin mage du har, og så fine hunder du har!!!;) Øverbygd ja, bringte frem noen minner fra min militær tid i Troms..

Skrevet

Det er moro med mage!!

Bor heldigvis ikke i øverbygd lenger.. Det var som å bo i skogen...hehe

Skrevet

Hei! jeg saa dere hadde Boerboel, og jeg maa bare spoerre hvordan gemytt de hundene har!!!??

Jeg har lest masse om dem, og har faatt et utrolig bra inntrykk av rasen, men saa har jeg en venninne som jobber paa veterinaerkontor som sier de ikke har saa godt lynne som de faar kredit for...

Jeg synes de hundene er saa utrolig flotte, og kunne godt tenkt meg aa skaffe meg en saann etterhvert. derfor hadde det vaert kjekt aa faa en kommentar fra en med erfaring med rasen!!

Veldig flott mage forresten =)

Skrevet

Hei

Boerboel er en nydelig hund, som er veldig kosete. Gutten min er veldig sta men det tror jeg heller kommer av personlighet enn rase. Kjenner flere boerboel eier som har hatt dte mye lettere enn meg med dressur.

De er jo vakthunder så det hjelper ikke å si nei eller kjefte på de hvis de bjeffer. Da bare bjeffer de enda mer. Har lagt merke til at når han bjeffer for si ifra at noen er rett utenfor og du sier nei så bare holder han på (tror sikkert at du ikke har skjønt at han sier ifra at det er noen derute), emn jeg må si bra, rose han masse så kommer han til deg og slutter å bjeffe.

Han har knyttet seg veldig til meg, ligger vedsiden av meg på soverommet (ikke i senga), sælig etter at jeg ble gravid.

Man må være veldig bestemt med de. Selvom du sier eks gå vekk eller gå å legg deg så kan han bare bli å se dumt på deg. Tror han gjør det for å bare se hvor lenge jeg holder ut. Da må du bare reise deg og ta han ved å få han til å legge seg ned.

Burmann ble ett år i juni og han tenker som en valp ennå. Han er heller ikke fullvoksen selvom han ser sånn ut.

Boerboel er en utrolig nydelig rase som passer på deg. Han stikker aldri fra deg. Han er alltid i nærheten av deg. Han har adri vært sint på verken mennesker eller hunder.

Men, siden har er så stor som han er så blir folk veldig skeptiske og tror at han er en kamphund!! Desverre...

Når det gjelder han og barn, tror jeg han velger barn framfor voksne. Niesen min på ett år fikk lov å sitte på ryggen hans uten at han brydde seg.

Hvis du virkelig er intressert i den rase foreslår jeg at du kikker på www.boerboel.no

Finn Gjetanger heter han som eier siden. han er den første i norge til å starte oppdrett av boerboel.

Det var av han vi kjøpte burmann fra.

Han er nok mer kvalifisert til å svare spm dine.

Konklusjon: Jeg er kjempe fornøyd med valget av hund selvom burmann har vært litt vanskelig å lære. Men tror det har noe med personlighet å gjøre som sagt.

Si ifra hva du velger da!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...