pilutta Skrevet 8. september 2007 #1 Skrevet 8. september 2007 Har dere fulgt med i denne saken i det hele tatt? For det første er moren lege og faren er kardiolog(hjertekirurg). At de skulle ha dopet ned barna sine finnes det ingen bevis på, dette er antagelser tatt ut av løse luften av desperate (korrupte?) etterforskere i Portugal som ønsker denne saken avsluttet. Hele verden følger etterforskningen og de har ikke kommet en meter lenger siden 3 Mai....en skam. At det skal være liklukt fra klærne til moren kan forklares med at hun hadde vært i kontakt med 6 lik før hun reiste, dette bekreftes av sykehuset hun jobber ved. Dette kan også forklare hvorfor kosedyret også har denne lukten da moren har vært i kontakt med den. I England går etterforskere så langt som å si at de såkalte bevisene fra bilen er plantet der for å få saken avsluttet.Om disse to hadde tatt livet av sin datter ville de neppe reist jorden rundt og samtidig blitt boende i Portugal der det faktisk er en sjanse for at de kan bli arrestert.Foreldrene har til og med engasjert britiske etterforskere på saken, som er de beste på dette feltet. Å komme med uttalselser som at moren til Madeleine ser falsk ut og prøver å se lei seg ut er forkastelig! Blir så forbannet jeg når slike som dere viser hvor godtroende og lettlurte folk kan være...ikke tro på alt dere leser og snu kappa etter vinden.
Circe Skrevet 8. september 2007 #2 Skrevet 8. september 2007 Eeehhhhhh.. Nå er det vel kanskje delte meninger om M saken. Og det er ikke sikkert at din er den rette. Men takk for ditt syn
meg & to små vampyrer Skrevet 8. september 2007 #3 Skrevet 8. september 2007 Nei, er ingen bevis. Men at moren og faren er leger og kirurger er vel ikke et bevis på at de ikke kunne ha dopa de ned? De vil vel kanskje heller ha lett tilgang på sovemedisin enn andre f.eks? Uansett håper de oppklarer ting snart.
Gjest Skrevet 8. september 2007 #5 Skrevet 8. september 2007 Jeg er enig i den grad at jeg syns det er utidig å sitte her og spekulere i saken uansett... Vi har vår versjon som er filtrert via norske tabloider - tviler på at vi vet alt om saken.
Lilith Skrevet 8. september 2007 #7 Skrevet 8. september 2007 Jeg er enig med deg, og håper av hele mitt hjerte at foreldrene ikke har hatt noe med dette å gjøre.
Twintipp og himmelblå Skrevet 8. september 2007 #8 Skrevet 8. september 2007 De mest naive er nok de som ikke tror at politiet har håndfaste bevis og mer informasjon i saken enn det vi vet..
Olebrumma 4 barnsmor Skrevet 8. september 2007 #10 Skrevet 8. september 2007 Jeg kan bare si at jeg har problemer med å tro på det portugisiske politiet i denne saken. Men tror vel heller ikke at det er "plantet" bevis. Jeg er imidlertid redd for at det portugisiske politiet kan tape ansikt når denne saken endelig får en løsning/svar. For det er veldig vanskelig å tro at dette foreldreparet har ved et uhell drept datteren sin, de er for oppegående og ressurssterke til å lage et så helvilt komplott som det spekuleres i media, i tillegg synes jeg ikke moren til M virker falsk, jeg syns heller hun virker som en mor som prøver å være sterk for de barna hun har igjen mens hun leter etter sin datter. Jeg vet ikke hva jeg ville gjort om min hadde forsvunnet slik, men jeg hadde sikkert også satt himmel og jord i bevegelse, slik dette paret har gjort. For hadde de vært skyldig, ville de ikke heller forsøkt å dysse dette ned?
Pike 28 ♥alene med 2 søte små♥ Skrevet 8. september 2007 #11 Skrevet 8. september 2007 Synes bare slik spekulerer bare er patetisk! Jeg blåser en lang marsj i hvem som har gjort hva med den lille jenta (eller andre barn som blir borte)! Det jeg ønsker er at de skal finne ut hva som har skjedd og at den som har gjort det blir straffet! Synes ikke sånne saker skal diskuteres på nett! Det er for barnslig og smålig! Jeg har mine meninger, men de snakker jeg ikke høyt om! Jeg har verken bevisene eller kunnskapen til å omtale meg om denne saken!
Circe Skrevet 8. september 2007 #12 Skrevet 8. september 2007 Men det er noen alikevel som vil diskutere denne saken da. Og det er vel ikke helt uvanlig at mennesker diskuterer ting som preger nyhetsbildet?????? Samfunnsengasjert er ett fint ord har jeg hørt.
(S)TinkerBelle <3 Skrevet 8. september 2007 #13 Skrevet 8. september 2007 Faktisk er alle parter uskyldig til det motsatte er bevist. Dere er så sensasjonslystene at man kan bli kvalm av mindre. Æsj.
Gjest Skrevet 8. september 2007 #14 Skrevet 8. september 2007 Altså,, det er veldig delte meninger om denne saken og det er ingen måte å finne ut av hvem av "oss" som har rett før politiet løser saken. Det er like stor sjans for at du tar feil som at jeg tar feil. Jeg regner med at politiet gjør jobben sin og at de må ha hvertfall noen håndfaste bevis for å kunne mistenke både moren og faren i denne saken. Tror neppe at de viktigste bevisene ville ha lekket ut i media akkurat. Jeg har fulgt nøye med i denne saken og jeg har syntes noe har skurret helt fra dag en. Det har vært flere liknende saker tidligere, hvor foreldre har drept barn og så laget en vill historie rundt saken. At de er leger begge to har da ingenting med saken å gjøre, ordet lege betyr ikke engel, det har skjedd flere ganger at leger har drept før og saker hvor foreldre har drept barn. At de er leger gjør det vel bare mer sannsynlig at de har kunnet fått tak i sovemedisin enklere. Hadde de vært så innmari smarte og ressurssterke så hadde de jo uansett ikke laget et sånt oppstyr rundt saken, hvertfall ikke når det var menneskehandel som var den første teorien. Det hadde vært altfor risikabelt for noen å selge et barn som ALLE hadde kjent igjen, da hadde de ikke hatt noe annet valg enn å drepe jenta. Å sette henne fri hadde også vært for risikabelt! Jeg skal innrømme at det er en sjans for at foreldrene ikke har noe med forsvinningen å gjøre, men jeg tror desverre noe annet.
Pike 28 ♥alene med 2 søte små♥ Skrevet 8. september 2007 #15 Skrevet 8. september 2007 Jeg synes allikevel ikke noe om å spekulere som blir gjort her! Jeg er da samfunsengasjert selv om jeg ikke sitter å diskuterer ting og tang på nettet! Nei, jeg har bedre å ta meg fore! hehe Hva ville du sagt om ditt barn hadde blitt borte, og du haddde funnet ei nettside det ble diskutert opp og ned og i mente? Synes det blir for ille når foreldrenes skyld eller uskyld blir diskutert her! Kan vi ikke heller støtte politiets jobb og håpe den som fortjener det får straffen sin!?
Circe Skrevet 8. september 2007 #16 Skrevet 8. september 2007 Hvis jeg hadde valgt å gå så offansivt ut i media, da hadde jeg nesten kanskje fortjent det. Ærlig talt. De har valgt selv å sette så stort søkelys på saken. Det har sine positive sider, men også sine negative. Men selvfølgelig håper jeg at den/de som har gjort det får straffen sin. Uansett, så tar jeg meg den frihet å diskutere denne saken her inne. Det er det nok flere andre som gjør også. Men dere må gjerne ha det synat at dere syns det er teit, usmakelig osv.. Akkurat sånn som jeg syns at det blirt litt vel teit å henge seg opp i at denne saken diskuteres i ett fora.
Iselilja Skrevet 8. september 2007 #17 Skrevet 8. september 2007 Enig med deg stinkerbelle. Håper og tror de er uskyldige, og tenker på hvor forferdelig de må ha det nå. Når letingen etter den lille jenta deres sannsynligvis er nedtrappet, og folk buer på dem på gata. Så utrolig vondt og fortvilende det må være! Trenger ikke mye empati for å forstå det!
Iselilja Skrevet 8. september 2007 #18 Skrevet 8. september 2007 Dessuten: Hvorfor er det blodspor i bilen/leiligheten hvis hun døde av en overdose sovemedisin?
roxanne Skrevet 8. september 2007 #19 Skrevet 8. september 2007 Det har jeg også lurt på. Og hadde det vært ugler i mosen så hadde vel ikke foreldrene valgt å bli i Portugal.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå