Gå til innhold

Duo eller kombi? Erfaringer?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har bestemt oss for Emmaljunga..

Ser fordelen med kombi hvis man bor i blokk og man vil bære baggen osv, men vi bor i hus og kommer vel til å kjøre vogna rett inn i gangen..

Synes duovogna er så mye finere å se på, men er usikker på om det kanskje er mer praktisk med en bag som kan tas ut.

Hva har dere valgt? Duo eller kombi?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

det blir nok duo på oss. vært å kikket litt men ikke bestemt oss for merket ennå. de duo vognene jeg har kikket på var lettere, men samtidig stødig, og de var lette å ta fra hverandre. Det må være lett for jeg har liten bil og må lett få den fra hverandre og i flere deler. og jeg synes de var gennerelt finere også!

Skrevet

vi skal ha kombi til denne, men det er fordi vi har en sønn på 2 år, og jeg ser fordelen ved at det bare er å ta ut bagen, så kan han sitte i vognen. Da han var liten, hadde vi en duo, og jeg syns egentlig det er best.

Skrevet

Vi endte opp med ei brukt kombi-vogn, for fant ut at det vil være snedig å få med seg bagen inn, og vogna bare kan stå igjen ute... =)

Skrevet

Vi kjøpte Emmaljunga Duo vogn til gutten vår for 2 år siden. Grunnen var at bagen var så stor og romslig så han lå i den vinteren over. Vi bor i hus så kjører bare vogna rett inn. Ulempen med denne er at den er veldig tung og at hvis du skal ta av bagen er den også veldig tung. Men vi kommer ikke til å bytte, supergod vogn å gå turer i skog og mark med og bagen holder leeenge.....

Skrevet

Flere ting å ta hensyn til er feks. når på året babyen kommer. Når din kommer i februar, vil jeg tro at dere uansett skifter til sittedelen før neste vinter, så dere har ikke behov for den aller største bagen. Bagen på duovogna er også ofte veldig tung, så det er vanskelig å bruke den til å ta med seg en sovende baby inn når du er på besøk hos noen eller gynge babyen i søvn i når ingenting annet funker...

En annen ting er at kombivogner ofte kan slås sammen i en bevegelse, mens på duovogner må du ofte ta av bagen først.

Jeg er veldig fornøyd med min rimelige kombivogn, det eneste er at bagen er veldig lav og har blitt slitt etter førstemann. Mulig jeg kjøper en ny bag til nestemann.

Skrevet

Vi har duo og er veldig fornøyde. Bagen er bredere, og dermed romslig og god til vognposer. Babyen blir fort ganske stor også.

Vi lånte en bag da han var baby, men den ble aldri brukt. Bilstolen ble brukt som bag, dessuten er det ikke så vanskelig å ta bagen av vogna hvis man trenger den.

Hadde aldri kjøpt kombi hvis jeg ikke bodde i blokk.

Skrevet

Så hun over skrev at du jo unasett kom til å bruke sportsvogn neste vinter, men det er jo mange som bruker vogna til flere barn, tenk om neste blir født i oktober?

Skrevet

Min nr. 1 ble født i oktober, og vi gikk over til sportsvogndel i påsken. Det var ikke noe problem!

Skrevet

Men jeg skjønner selvsagt poenget ditt, om nestemann kommer i juli, feks, så trenger man stor bag gjennom vinteren.

Skrevet

Hadde brio kombi forrige gang, og har valgt emmaljunga duo denne gang..

Syntes bagen var altfor liten i kombi vognen, og jeg fikk da baby i Februar.

Ble trangt med baby og vognpose allerede fra første dag, hadde da voksi pose som er veldig stor da.. Snuppa var i tillegg vokst utav bagen før hun var 4 mnd. gammel.. og syntes hun var altfor liten til å legges i sportsvogn allerede da. Men jeg har en jente som var rimelig lang for alderen da..

Så for oss tror jeg duo er bedre fordi om vognen er større og tyngre=)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...