Gå til innhold

angående pappa perm..

Anbefalte innlegg

Skrevet

er det sånn at vi må på jobb når pappene er hjemme? samboern min har tenkt å dele opp permisjonen litt og snakker om å ha litt fri i høst..er det sånn at jeg må springe på jobb da? med amming og alt?

Jeg skal søke om ett ekstra år perm uten lønn da.. men det er jo ikke før januar..burde kanskje søke nå snart da.vi har nemlig lyst å reise litt når han har pappa perm.

Noen som vet?=)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dere kan ikke ha permisjon begge to nei. Du må væres tudent eller i jobb, om han skal ha perm.

Skrevet

Du kan vel være hjemmeværende selv om pappan har perm? Uten lønn altså. Det var jeg ihvertfall...

Skrevet

Neida, du kan gjørre hva du vil da. Jobbe eller ferie. Men bare han får stønad.

Skrevet

Skal ikke være 100% påståelig, men jeg tror at den eneste begrensingen er at dere ikke kan få permisjonspenger begge to. Altså kan faren ta permisjon selv om du er hjemme.

Dette kan man iallfall med de obligatoriske pappaukene, jeg vet mindre om hvis pappaen skal ha mer.

Skrevet

Når sambo har pappapermisjon skal jeg være hjemme uten lønn, MEN dette blir i juni og da får vi begge feriepenger :)

Skrevet

jeg tok ut ferien min i sommer,hadde vel tenkt at han skulle ha fri da sånn at vi kunne reise,men han fikk ny jobb og hadde ingen ferie i sommer..

Så da er det kanskje slik at jeg kan være hjemme bare at jeg blir blakk den måneden? :) jaja må vel ta en tur ned til suringene på nav ;)

Gjest Riga+hippiesnulla & piratspira
Skrevet

Tatt fra NAV:

Hva gjør mor når far benytter seg av fedrekvoten?

Mor kan være hjemme (for eksempel i ulønnet permisjon) sammen med far og barn i den perioden far benytter seg av fedrekvoten. Når far benytter seg av fedrekvoten kan mor og far samlet ta ut 150 % foreldrepenger. Det er en forutsetning at mor arbeider deltid og mottar graderte foreldrepenger med minst 50 %.

Når far ønsker å motta foreldrepenger utover perioden med fedrekvote, er det et vilkår at mor er i arbeid, utdanning eller på grunn av sykdom er helt avhengig av hjelp for å ta seg av barnet. Dette betyr at mor for eksempel ikke kan ha ulønnet permisjon for å være hjemme sammen med far og barn utover fedrekvoteperioden.

Skrevet

Du må ikke springe på jobb nei!

Ta ulønnet permisjon, ferie med eller uten lønn osv. Du gjør med andre ord akkurat hva du vil.

Men du får ikke 100% permisjon samtidig med at far har 100% permisjon!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...