*Lissi* Skrevet 8. september 2007 #1 Skrevet 8. september 2007 Lurer på om jeg skal gjøre det. Sambo vil ikke flere barn, og er virkelig lei av å bruke kondom. Vet det finnes annen prevansjon, men jeg reagerer på mangen av alternativene. Og sterilisering er jo sikkert. Har diskutert litt med sambo, men blir nok jeg som må "under kniven":-) Greit nok det. Noen som har erfaringer å dele?
Attpåklatten :-)™ Skrevet 8. september 2007 #2 Skrevet 8. september 2007 :-) Fikk tilbudet under ks og takket ja:-) Siden jeg var 39 og flergangsfødende:-) Ingen problemer forbundet med inngrepet, foregikk under spinalbedøvelse.
*Lissi* Skrevet 8. september 2007 Forfatter #3 Skrevet 8. september 2007 Hadde du smerter etterpå da?
roxanne Skrevet 8. september 2007 #4 Skrevet 8. september 2007 Jeg ble sterilisert nylig - trengte ikke å legge meg under kniven. Så det ble ingen sår og ingen smerter. De gikk opp vaginalt og satte to innlegg inn i eggeledere. Kjempegreitt og praktisk. Du kommer jo til å leve opp til nicket ditt da :-)
roxanne Skrevet 8. september 2007 #5 Skrevet 8. september 2007 Det de satte inn i eggelederne var en mikrospiral (Essure). http://www.essure.ch/norwegian/CC-0454-08_14.03.03F_Norwegian.pdf
Attpåklatten :-)™ Skrevet 8. september 2007 #6 Skrevet 8. september 2007 Jeg hadde jo smerter etter ks, men vet jo ikke om det var kun ks eller steriliseringen i tillegg..... Har aldri tatt ks før... Men hadde jo mest vondt i snittet:-)
mamma39 Skrevet 8. september 2007 #7 Skrevet 8. september 2007 hei. Koster det like mye som vanlig sterilisering?? Og merket du at de gjorde det, kan man få narkose??
vinterkyss *gutt+jente+gutt* Skrevet 8. september 2007 #10 Skrevet 8. september 2007 Jeg skal fjerne livmora pga sterk endometriose... Men de ville ikke gjøre det i forbindelse med et ks. Da ville de heller sette opp time senere... Hm..
roxanne Skrevet 8. september 2007 #11 Skrevet 8. september 2007 For å få satt inn mikrospiral kostet det i overkant av 6000 kr. Det koster vel også "gammeldags" sterilisering. Fordelen er at en slipper operasjon, men man må ha narkose. Etterhvert er vel planen at de skal kunne gjøre inngrepet uten narkose, men med bedøvelse.
roxanne Skrevet 8. september 2007 #12 Skrevet 8. september 2007 En annen ting er at dette er så nytt ennå at det ikke gjøres over alt. På Ullevål sykehus kan man ihvertfall få mikrospiral.
Gjest Skrevet 8. september 2007 #13 Skrevet 8. september 2007 å får å bli sterilisert må man være fylt 25?? =( huff..sterkt ønske hos meg,men har ennå 3 år igjen å vente hvis aldersgrensen er 25..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå