Gå til innhold

Ang. fødsel, hvor skal mannen stå?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Samboeren min har veldig lyst til å stå sånn at han ser når gutten hans kommer ut. Jeg syntes ikke det er så veldig ålreit at han skal stå å se midt oppi der egentlig å vil heller at han skal stå ved siden av meg. Men dette blir vi ikke enige om akkurat. Hve mener dere, syntes dere det er greit at mannen deres ser hele forestillinga på vidt gap he,he..?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dere må gjøre det som føles riktig for begge to, det kommer litt an på hva slags forhold man har til det "der nede" :) Det kan hende samboeren får ødelagt sex-livet sitt også..ved å se at det omtrent vrenger seg der nede....hmm.....han kan jo følge med fra magen og ned, kanskje ikke stille seg med samme utsikt som jordmor? Lykke til:)

Skrevet

Nei jeg hadde ikke syntes det var ålreit. Han har heller ikke godt av det i ettertid........Hørt historier om at menn har mistet lysten pga "sterke intrykk"..... Nei mannen min skal få holde meg i hånda når lillebror plopper ut !

Skrevet

Min mann stod oppe v/ fjeset mitt og bistod meg i begynnelsen....

Men etterhvert ble han så engasjert at han forflytta seg lenger og lenger ned..

Han syntes d var stort og se når babyen kom ut..!!

Skrevet

Jeg er glad min er veldig opptatt av hva som skjer men han trenger ikke akkurat stå med panorama utsikt i bunn av senga nei. Tror ikke han vil det heller, han hadde nok gått i gulvet da. og han ser jo ungen like fort som meg om han holder seg oppe ved hodet mitt!

Skrevet

Tar det som det kommer.

Sist gang stod faren ved siden av hodet mitt, men jordmor ble så begeistret at han flyttet seg lengre ned så han så når han kom ut. Ingen problemer med sexlysten etterpå.

Skrevet

Det får bli opp til han! Sist så han alt uten at jeg brydde meg om det(hadde alt for vondt til å bry meg om det), han og jordmora sto nede og heia!!

Og sexlysten har ikke endra seg det spor. Min derimot ble borte etter føsdelen og har ikke kommet tilbake som før før nå når jeg er gravid med nummer to (så sambo er svært fornøyd med det nye svangerskapet). Men altså,pga det hadde ikke gjort meg noe om han hadde fått litt skrekken etterpå, men det fikk han altså ikke.

Tror de mennene som vil se alt har et såppas avslappa forhold til det at det ikke er noe problem for dem.

Skrevet

Ta det som det kommer, tror ikke du tenker på det akkurat da. Har nok med deg selv. Jeg vet om flere som har sett at babyen har kommet ut, det har ikke påvirket de negativt i ettertid. (med sexen altså...)

Min mann sto oppe ved hodet mitt under siste fødsel, men han gruet seg også litt da. Til alt blodsøl ++, men det tenkte han ikke på der å da...

Skrevet

Sist gang var jeg veldig bestemt på att han fikk holde seg oppe med hodet mitt... men mens fødselen pågikk kunne hatt stått å sett akkurat der han ville for min del...=)

Og denne gang har jeg sagt til han att han får bestemme selv hvor han vil stå, vil han se babyen komme ut skal han få lov til det=)

Skrevet

Min erfaring:

JM står midt i åpninga, mens gubben stod ved min side og hjalp til å holde meg oppe under pressinga. Han støttet meg bak ryggen og nakken.

Han så der nede når hode stakk frem, men stod fremdeles ved min side altså. Han var stolt av å være den første som fikk se babyen vår ;o)

Ok at de titter, men ikke står midt i glaninga!

Skrevet

Synes dette er noe som kommer av seg selv på føden, jeg. Min mann har flyttet seg rundt under hele fødselen, og jeg har vært mer opptatt av jobben som skal gjøres enn å bry meg om hvor han har stått. Han så begge de siste to pjokkene entre verden, og syntes selv det var en flott opplevelse. Han har overhode ikke sett på dette etterpå som noe usexy, og det har ikke betydd noe for samlivet :o).

Så det er sikkert lurt å være litt åpen for det meste, og ta det som det kommer.

Skrevet

Er nok greit å ta det som det kommer ja..tenker nok ikke så mye på det midt i fødselen, nok av annet å konsentrere seg om da :o)

Skrevet

Trur det er vanskeleg å avgjere dette på førehand. Der og då er det ikkje godt å vite korleis det blir. Kansje han har meir enn nok med å hjelpe deg, eller kansje du ikkje eingong ensar at han er tilstede;) Ta det som det kjem. Trur ikkje han blir skremt med tanke på sexliv, men nokon føler at dei er meir med på fødselen og kan formidle vidare til deg i ettertid om kva som foregikk.

Lykke til uansett:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...