Gå til innhold

Hjelp meg med å ta riktig avgjørelse!!!!!!!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en datter på 4,5mnd. som jeg ikke har ammet på ca. 1mnd. Vi sluttet med ammingen da hun ble urolig og skrek ved puppen og rett etter. Jeg opplevde det som et nederlag, men hadde ikke lyst til å pumpe meg o.l., da jeg gjorde det med min første og vet for et helvete det kan være.

Tenkte at det er best å være til stede for ungen og leke o.l. enn å bli sliten av måltidet og ikke gidde å gjøre noe med henne. For ikke å snakke om å bruke flere timer på pumpinga. Dessuten tenkte jeg at det er best å ha en fornøyd og mett unge en en som er urolig og grinete.

Jeg hadde da også problemmer med at selv om jeg hadde nok melk og mange tissebleier, var jeg alltid usikker om hun fikk i seg nok melk, dermed var det bedre med MME, da jeg har hele tiden kontroll på hvor mye hun fikk i seg, og vet at hvis hun griner så er det ikke p.g.a. sult.

Som sagt er det et lite nederlag for meg (fikk ikke til amminga med førstemann, og var oppsatt på å amme lenge). Jeg har så lyst til å amme, gråter nesten hver dag, men er usikker om jeg skal det.

For hvis jeg skal, blir det et lite helvete med å legge til, og så flaske.. Dessuten har vi innført både grønnsaker, fruktmos og grøt i den mnd. som har gått... Et spørsmål til er at jeg skal begynne på et krevende studium i januar, og planen var å amme kun frem til da (evt. morgen og kveld). Det går jo og greit med MME. Det passer oss og jeg er rolig ang. hvor mye hun spiste.... Dessuten bruker jeg medisin som ikke går sammen med amming –det er ikke livsviktig da... Men jeg har så lyst til å kjenne hun på puppen igjen!!!

Skal jeg prøve? Hadde melk, melket ut klumpene helt inntil en uke siden, men har bittelitt igjen –tror jeg. Er det noen vits, eller er det bedre slik det er no? Hvordan gå frem eventuelt. Hvordan gjør man det hvis man ikke fullammer, hvordan vet jeg hvor mye MME gi etter pupp, så hun ikke overspiser, men får nok???

Huff. Er så fortvilet....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du må selv bestemme om du vil begynne å amme igjen,men jeg synes det er flott hvis du vil prøve! :-) Gi pupp først og MME etterpå, det er ikke noen fare for overspising iflg HS , de sa til meg at barna spiser det de trenger og lager du for mye MME så lar de bare være å drikke det opp. Ser du at hun begynner å legge voldsomt på seg så kan du justere litt på mengden da.

Hvis du velger å prøve igjen så må du nok amme en god del den første uka slik at du får opp igjen produksjonen igjen. Så går det seg til.

Lykke til, uansett avgjørelse! :-)

Skrevet

takk for svar, har jo et lite helvete inni hodet mitt:)

takk for støtte!

Det er ikke sant at de ikke spiser mer enn nok, min roer seg ikke ned før hun kjenner at hun suger luft. Drar bare flaske til seg, eller skriker hvis jeg prøver å ta den fra henne...

Overspiser og gulper ut mye, ellers ingen gulping:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...