ღhælgelainnღ Skrevet 8. september 2007 #1 Skrevet 8. september 2007 av penger på klær og utstyr til dem i løpet av en måned? Kjøper dere brukte klær, eller handler dere alltid nytt og ubrukt?
Jeg har nå 2 sjefer i huset. Skrevet 8. september 2007 #2 Skrevet 8. september 2007 Kjøper alltid nytt. Det vi stortsett kjøper nå er klær. Vår sønn er nå snart 3 år så alt av utstyr har vi. Blir mye sånn til sesongklær. Nå er det jo nye vinersko,jakker,dresser osv. Bruker kanskje gjennomsnitt 500 kr pr.mnd.
så var vi 4 Skrevet 8. september 2007 #3 Skrevet 8. september 2007 kommer litt an på, noen mnd må jeg kjøpe sko og uteklær og da går det fort en tusenlapp eller to i det, også har han begynt å bruke en ny strl så da må han ha fullt opp med det igjen, og det blir og dyrt. Kjøper nytt for jeg kommer meg ikke til bruktbutikker og ikke kjenner jeg noen som jeg kan arve fra heller.
~sjiraff~ Skrevet 8. september 2007 #4 Skrevet 8. september 2007 Vi er heldige og arver noe fra niese som er noen år eldre. Ellers kjøper vi bare nytt, handler ikke brukte barneklær. I snitt bruker vi kanskje 6-700 kr i mnd i sko og klær. Da er det noen mnd uten noe handling, mens sånn som neste mnd blir dyyyyyr. Med tanke på vinterdress, vintersko og ulltøy.
ღhælgelainnღ Skrevet 8. september 2007 Forfatter #5 Skrevet 8. september 2007 Jeg kjøper også stort sett bare nye klær, kjøper aldri brukte barnesko. Men i dag var jeg faktisk innom en bruktbutikk her i byen og da fant jeg en kjempefin vinterjakke til jenta vår. Jeg gav bare 30 kr for den og en kunne ikke engang se at den var brukt. Vi har 2 barn og det går jo med en god del penger til klær og utstyr. Men i trange tider, syns jeg det er helt ok å kjøpe noe brukt.
Diva Muffin Skrevet 8. september 2007 #6 Skrevet 8. september 2007 Vi har arvet masse klær, men det har blitt forsinkelser i leveransene den siste tiden (de bor et stykke unna), så vi har kjøpt litt klær. Og nå har vi også begynt å kjøpe litt ullundertøy, tykk lue, votter, strømpebukser og slikt. Så det går nok minst 500 kr måneden.. Det er sikkert egentlig nærmere 1000, jeg er flink til å glemme ting jeg har kjøpt
Gjest Skrevet 8. september 2007 #7 Skrevet 8. september 2007 Prøver så godt jeg kan å holde kostnader nede, spesielt på unødvenige ting. Forsøker å kjøre ting av god kvalitet slik det kan arves, selges eller gi bort. Ble sjokkert og lei meg over hvor mye dill og dall jeg brukte penger på for en stund siden. Kjøper en del brukt, men mest retro kule klær som jeg kommer over:) Arver en del av venner. Har en del eldre venner med god smak som gjerne gir bort. Ender vel opp med 500,. kr pr barn i mnd på klær og utstyr, men kan gjerne spare mer:)
Twintipp og himmelblå Skrevet 8. september 2007 #8 Skrevet 8. september 2007 Vi har arvet en del av familien, og er veldig glad for det:o) Ellers er jeg flink til å bruke penger på han.. Man handler vel etter lommeboken.. Og de pengene jeg tidligere brukte på tull og fanterier i helger og masse unødvendig tøy går nå til ham:o)
KineMor ♥C&M&O♥ Skrevet 8. september 2007 #9 Skrevet 8. september 2007 Det går nok en god slump hver mnd:) Særlig nå de neste mnd blir det endel med vinterdress, vintersko o.l. Er flink til å handle basisvarer på salg da, men legger litt penger i yttertøy, sko og slikt;)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå