Cindy_jah Skrevet 8. september 2007 #1 Skrevet 8. september 2007 Jeg er 13+4 idag, og ligger på sykehuset på 3. uka nå pga. svangerskapskvalme. Jeg lurer rett og slett bare på om det er flere som har det sånn?? Hjelp sier jeg bare!!! Hehe, ellers har nurket det kjempe og mammaen har d sånn noenlunde:-)
lille My-77 Skrevet 8. september 2007 #2 Skrevet 8. september 2007 Hei:) Ja dessverre... Er 15 uker nå og småkvalm dagen lang. Kjedelige greier...Men det høres verre ut med deg som er innlagt da. Føler med deg. Får håpe det gir seg... Stå på og hold ut. Du har mye å glede deg til vet du:) (kanskje en fattig trøst men...)
klmw<3 Skrevet 8. september 2007 #3 Skrevet 8. september 2007 Uke 19 og kvalm ennå.... Kanskje ikke mye oppmuntring i det
stockflets Skrevet 8. september 2007 #4 Skrevet 8. september 2007 Jeg er over 18 uker nå og fortsatt kvalm... Skikkelig lei nå, har liksom gått en del uker og ventet på at det skal gå over nå.... Men jeg har hele tiden fått i meg mat heldigvis, for meg hjelper det med småspising. Håper du snart blir bedre! Lykke til!
mrss83 Skrevet 8. september 2007 #5 Skrevet 8. september 2007 Jeg er i uke 19 og nå har det begynt å roe seg for meg, men jeg må være veldig påpasselig med måltider ofte og være forsiktig med hva jeg spiser. I tillegg må jeg være veldig nøye med å sove mye, ellers så er kvalmen her med engang! Men jeg har heldigvis sluppet unna sykehus og syemeldinger. så det høres ut som din tar på litt mer en hva min kvalme har gjort!
Skuddårsmamma=) Skrevet 8. september 2007 #6 Skrevet 8. september 2007 kanskje ikke så mye oppmuntrende...men du er ikke alene! Jeg er nå 15+3 og sliter fortsatt med kvalmen ja. Var innlakt i forrige uke, og går nå på kvalmestillende medisiner. Takket være medisinene klarer jeg nå å få i meg mat i små menger uten at det bråsnur i magen og kommer opp igjen. En liten bedring der. Håper du føler deg i bedre form snart! Føler med deg!!
Galskapens overhode Skrevet 8. september 2007 #7 Skrevet 8. september 2007 I slutteb av uke 17, og fremdeles kvalm, men holdes i sjakk med hyppige små måltider.. Var myyye værre for 3 uker isden.. SÅ roet seg litt
Fruktmos- 2 prinsesser:) Skrevet 8. september 2007 #8 Skrevet 8. september 2007 Er i uke 20 og er enda kvalm, men denne uken har det roet seg litt heldigvis. Var kvalm hele forrige svangerskap (men slapp å kaste opp da)
Buick Skrevet 8. september 2007 #9 Skrevet 8. september 2007 Føler så veldig med dokke! Var ganske kvalm fram til ca veke 12-13, men no har det gått over(19+3). Får litt dårlig samvittighet no når eg sit her og kosar meg med masse smågodt og den mageverken eg då eventuelt får er fordi eg et for mykje;) Lykke til jenter!
gulda Skrevet 9. september 2007 #10 Skrevet 9. september 2007 Jeg er kvalm!!! I uke 21 nå. Men fikk neon gode tips av jordmor! Hun sa at kvalmen de tre første månedene skyldes hormoner, men etter det så er det andre grunner, som sur mage. Da finnes det tabletter en kan ta; Gavion, eller noe slik. I tillegg burde en spise litt mandler, 10 skollede mandler til dagen, eller noe. Små og hyppige måltider var bra. Og ikke så mye juice, brus (cola og pepsi), sjokolade og youghurt. Skal prøve dette, jeg.
Mamsen78 Skrevet 11. september 2007 #11 Skrevet 11. september 2007 Jeg er gravid med vårt 3. barn i uke 5, og det er med kvalmen/ubehaget jeg merker jeg er gravid. Den eneste tiden jeg får fri fra dævelskapen er når jeg sover:/ Det er ingenting som hjelper, har prøvd alle slags råd, til og med sånne bånd som skal virke mot kvalme som man har på håndleddet. Jeg klarer ikke holde på noe mat, og det er så utrolig slitsomt. Alt lukter skikkelig sterkt, OG ekkelt.... I tillegg blir jeg så sur og ekkel selv, og det er utrolig Dette er den verste til nå... og blir det som med de to første varer det ut 4. måned:(
caroline82 Skrevet 11. september 2007 #12 Skrevet 11. september 2007 Uff.. Er heldigvis ikke så dårlig som deg.. Men har dager der ingen ting av maten blir i magen. Hadde akkurat 2 uker ferie å da kom heldigvis bare kvalme fort, og alt måtte opp.Var lykkelig hver gang maten ble i magen.Men etter 2 dager på jobb er kvalmen konstant igjen og i dag er det vel 2 ritz kjeks som holder liv i nurket.Stakkar. Den er sikkert sulten! Hihi. Men orker ikke prøve mer mat i dag. Får heller sove. Er 15+3 i dag.
Bdancer Skrevet 11. september 2007 #13 Skrevet 11. september 2007 Jeg var ikke lagt inn på sykehus da. Men var kvalm 24 timer i døgnet fra uke 7 til uke 14 og gikk ned 6 kg. Det kom putselig og gikk plutselig over. Noen har jo ekstrem kvalme gjennom hele svangerskapet, men dette er ikke så ofte. Det man tror grunnen til at man er kvalm i begynnelsen av svangerskapet er at leveren (tror det var det) produserer hormoner som gir kvalme, mens det går som regel over mellom uke 12 og 14 for da overtar morkaken denne produsjonen. Jeg er i uke 29 nå og har begynt å bli litt kvalm igjen... sikkert fordi magen begynner å presse på tarmene - det er som regel etter jeg har spist... Det går sikkert over snart! Lykke til og god bedring! Jeg føler med deg, kvalme er skikkelig fælt!
lilleluna7 Skrevet 11. september 2007 #14 Skrevet 11. september 2007 Uff, ingen trøst i at flere sliter etter 12. uke... Jeg kan ikke få sagt hvor jeg ser frem til en dag uten kvalme! Jeg er akkurat 12 uker, og i det siste har det gått veldig opp og ned. Der er stunder jeg ikke er kvalm og det er så deilig! Derfor er det desto verre når kvalmen igjen kommer. Jeg ble dårlig allerede i 3. uke, og det var p.g.a kvalmen som kom da at jeg fant ut at jeg var gravid. Så jeg føler jeg har vært gravid i en hel evighet alt ettersom jeg har følt meg så sjuk. Ferien gikk i vasken også p.g.a kvalmen... God bedring til dere alle som sliter!!! Heldigvis vet vi at det går over...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå