Tonje, M&A Skrevet 8. september 2007 #1 Skrevet 8. september 2007 Må bare spørre jeg.. Selv om jeg har født før. Har hatt disse lenge,men nå kjennes det ut som jeg skal revne nedentil. Presser seg nedover samtidig som det er skikkelig menssmerter og vondt i ryggen (Syte....) De er ikke regelmessige, men kommer et par i timen. Noen som har det på samme måten? Jeg er 38+2 og hadde 2 cm åpning hos jordmor på mandag. Håper at det skal bli verre, for å gå sånn her i et par uker til.... Huff orker ikke tenke på det engang.
Vektbaby, prinsesse 07 + spire Skrevet 8. september 2007 #2 Skrevet 8. september 2007 Jeg er også plaget med en del maserier, oftest om natten. Det føles som sterke menssmerter og stikker nedover slik som du forklarer. Kan gå fra to timer til ti min mellom hver sammentrekning, men er aldri regelmessige, og de går over etter en stund. Jeg er førstegangsf. og er nå i uke 37, og har hatt 2 cm åpning siden jeg var i uke 34. Da ble jeg innlagt på sykehus hvor de måtte stoppe fødselen, men har siden blitt fortalt at jeg er så pass moden, i tilegg til at jeg har åpning, at jegkan føde når som helst. Likevel har jeg hatt slike maserier i tre uker nå.. Håper også jeg slipper å gå slik mye lengre, for det er ikke noe godt og går utover nattesøvnen.
Anonym bruker Skrevet 8. september 2007 #3 Skrevet 8. september 2007 jeg må bare spørre; ber dere jordmor om å sjekke åpning eller modning? For jeg skulle gjerne likt å visst om jeg var begynt å bli moden eller om ting er begynt å skje, da jeg har hatt "harde kynnere" eller modningsrier som noen kaller det. er 37+6.
Tonje, M&A Skrevet 8. september 2007 Forfatter #4 Skrevet 8. september 2007 Jeg spurte om jordmor kunne sjekke åpning, siden jeg har gått såpass lenge med vondt. Hun var veldig forsiktig for å ikke sette i gang noe. Hun sa jeg var moden og 2 cm, men vaskelig å si når det kan skje. Det vet man jo aldri. Men hun regnet ikke med at jeg gikk til termin. Godt å høre fler har det samme, føler at jeg revner snart her jeg sitter.
Vektbaby, prinsesse 07 + spire Skrevet 8. september 2007 #5 Skrevet 8. september 2007 Jeg ble sjekket for åpning og modning da jeg ble innlagt på sykehus i uke 34 med rier med 2-3 min intervaller.. Siden da har jeg ikke blitt sjekket. Tror ikke det er vanlig å sjekke dette uten at det er en medisinsk grunn til dette, eller at man er rundt termin. Dette fordi det kan fremprovosere rier. Men dette er jeg ikke helt sikker på, og du kan jo be om å bli sjekket neste gang du er på kontroll.
Tonje, M&A Skrevet 8. september 2007 Forfatter #6 Skrevet 8. september 2007 Skal på kontroll på mandag, får spørre da. Takk for svar:)
Anonym bruker Skrevet 8. september 2007 #7 Skrevet 8. september 2007 Takk for svarene Skal høre med jordmor når jeg drar til kontroll på mandag
mamamaria Skrevet 8. september 2007 #8 Skrevet 8. september 2007 Jeg fikk menssmerter (vondt nederst i rygg og mage) og ble småkvalm på søndagskveld. Var 37+noen dager. Hos gyn mandag: 2-3 cm. På sykehuset mandagskveld siden menssmertene ikke ga seg: 3-4 cm. Fødte kl.02.08 den natten :-)
Tonje, M&A Skrevet 8. september 2007 Forfatter #9 Skrevet 8. september 2007 Oi, håper det er tilfelle her og, men tør ikke å håpe. Smertene har begynt å ta seg opp her, men venter fortsatt på at de skal bli regelmessige.( krysse armer og bein)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå