Gå til innhold

ingen baby på et par år visstnok........

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg ble spådd i tarotkort for en måned siden. Der fikk jeg beskjed om at det var et barn inne i bildet om et par år. Etter å ha grublet på dette i en måned så lot jeg meg lese av en som legger tarot, ser utifra horoskop, samt er klarsynt. Fikk det samme tragiske svaret: barn om et par år. Grunnen til det er visstnok at kroppen min gir ut signaler om at den ikke har tid til å gå svanger.

Jeg har en svært stressende jobb, med stort ansvar for både eiendom og mye personale, og jeg jobber såpass mye at jeg har vært bekymret for hvordan det skulle gå å få barn oppe i alt dette. Jeg har alikevel tenkt at jeg får ta de problemene ettersom de kommer, og at alt løser seg, men det var min egen bekymring for at kroppen min faktisk er min verste fiende som fikk meg til å oppsøke svar på hvorfor jeg ikke blir gravid, og min intuisjon slo altså ikke feil: jeg jobber og stresser for mye, og har for mange baller i luften.....

Jeg har selvfølgelig ikke tenkt å la skjebnen vinne uten kamp (!), så nå skal jeg begynne på akupunktur, samt at jeg skal bli veldig flink til å tenke litt mer på kroppen min, og slappe litt mer av når jeg kan. Jeg skal slutte å bekymre meg for alt mulig rundt det å få barn (blir jeg en slik mamma som jeg ønsker?, kan jeg gi barnet det det bør ha?, blir leiligheten for liten?, må jeg kjøpe hus? bør jeg flytte ut av byen?...... akk så mange bekymringer...) Jeg kommer fortsatt til å være "en prøver" (tror ikke man helhjertet kan slutte å være det når man først har begynt), men jeg skal ha et helt annet forhold til det...

Grunnen til at jeg skriver dette ut her, er rett og slett at det er forskjellige meninger på hvorvidt stress kan påvirke evnen til å bli gravid. Ingen undersøkelser kan bekrefte det, men jeg mener at kroppen er et mystisk organ, som noen ganger opererer på et nivå vårt intellekt ikke kan undersøke eller forstå. Derfor er det så viktig at vi kvinner bruker vår intuisjon, og at vi lytter til kroppen vår.

Jeg ønsker alle lykke til med prøvingen, og håper at det sitter en spire for alle snart!

:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ikke la disse spådommene ta motet fra deg!

STÅ PÅ og lykke til :)

Skrevet

heisann...

jeg er helt enig med deg..jeg tror også at kroppen kan styre endel om den vil bli gravid eller ikke...

vi har prøvd ett år nå, og med to aborter bak oss så føler jeg ikke bare glede meg prøvinga lenger...men seff ingen dager er like...:)

ble gravid på 2-4pp de to gangene men nå har vi prøvd siden mai uten å bli gravide igjen..og jeg merker på kroppen min at den er sliten, jeg vil så gjerne bli gravid...men jeg tror kroppen stresser for mye til at vi klarer det..

så jeg begynte med akupunktur...og hun (AP-dama) sier at det ikke er noe rart at jeg blir gravid for kroppen min er faktisk helt i kjelleren...etter mye jobbing i sommer med mye stress pluss en del psykiske plager pga at jeg skulle jo fått mitt første barn i sommer som jeg mista i jan i uke 14...så kroppen min trenger overskudd...for den orker rett og slett ikke å ta vare på mer enn bare meg...den orker ikke å passe på en spire i tillegg...

hun traff noen sabla vonde punkt i ryggen og sa bare: ja her har det nok stoppa opp litt...altså jeg trenger litt hjelp for å komme i gang igjen med å bli gravid igjen..

så jeg håper håper at jeg kan bli det snart...men føler egentlig enda at kroppen ikke er helt klar....SELVOM jeg har fått tilbake masse energi og livsgnist så tror jeg det mangler litt...

så man må ta litt tiden til hjelp...og jeg vil så gjerne at neste gang skal det gå bra, så får jeg heller vente litt på å bli gravid igjen da..

Uff dette ble veldig langt og rotete men håper dere skjønner poenget!!

Skrevet

Uff, trist å høre at du mistet. Håper du blir gravid igjen så fort kroppen din blir klar for det. Jeg er veldig spent på hva som vil komme ut av akupunkturen, om den vil hjelpe meg. Håper veldig på det...!

Vi skal nok klare det snart skal du se:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...