Gå til innhold

Sette strek?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lang historie kort, svigermor har vært kjempe slem mot oss spesielt meg (minner ganske mye svigermora til laracroft) og har ikke hatt kontakt de siste 7 mnd i det hele tatt, utenom noen telefon samtaler der vi som regel ender med å bli skjelt ut. Jeg har ikke nektet han å besøke henne, men han har ikke hatt lyst selv, på bursdagen hennes var det jeg som sa at han burde stikke innom med noe og hilse på.Han husket ikke dagen hennes engang. Men til saken: Nå skal vi gifte oss om tre uker og hun har fått invitasjon til både vielse og middag, men hun vil ikke komme om ikke det har ordnet seg til dess. Den er jo grei, men hun har liksom hatt hele sommeren på seg og vi har prøvt å snakke med henne 4 ganger men hun har bare føket i taket hver gang. Så nå skal hun "slippe" unna med bare ordet unskyld og ikke no mer, ingen forklaringer eller innrømmelser, bare si det og så skal alt være fra bunn av liksom? Jeg klarer ikke helt å svelge det for det er så mye jeg lurer på hvorfor hun gjorde som hun gjorde , men jeg skal ikke få "rippe" opp i gamle ting siden det har gått så lang tid nå.. Synes ikke det er helt rett jeg :-(

(Beklager at jeg bruker svigermoren din som ett eksempel laracroft, men dine ord om din forklarer hvordan min er, men som jeg ikke klarer å skrive selv.)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

La henne slippe unna med et skarve unnskyld nå før bryllupet iallefall. Ikke gi henne noen grunn til å tvinge oppmerksomheten over på henne i tiden rundt bryllupet.

Så kan du ta henne så hun sent glemmer det etterpå!

Skrevet

Hei på du! Nei,det gjør da ingenting at du sammenligner med min!

Jeg skjønner dette altfor godt,så er det noe jeg kan hjelpe med,så spør meg alt du kan.Jeg har skrevet her mange ganger for da blir alt så klart for meg,og jeg kan analysere det hele.

Jeg er litt enig med hun andre som svarer her.Gjør lite ut av dette FØR bryllupet,men ETTER så tar du igjen og forsvarer deg,og sier det du virkelig mener. For bryllupet osv skal handle om DERE ikke henne.

Vet at dette blir lenge å vente,men det er ikke verdt å ødelegge stemninger dere har før og under bryllupet for.

Hun har bare å stille opp den dagen!

Før forsto ikke jeg at hun drev maktspill med meg,så det å si at du er såret osv til henne har ingen hensikt.Dess mer du utleverer og gir av deg selv til slike maktspill mennesker,dess verre blir det.

Eneste som er viktig er å kreve en standard oppførsel,for å få det må du holde en amlengdes avstand med få,viktige ord,som sier at dere ikke under noen omstendigheter aksepterer innblanding,skarpe ord og spesielle meninger ol. Spesielt fordi dette kommer ofte av at svigermor er sjalu og eiesyk.Vil hun ikke RESpektere,så må hun iallefall AKSEPtere! Jeg bistår gjerne mer.

Husk å ikke spill for mye ping-pong ball med henne,da blir dere aldri ferdig med en ting.

Lykke til med bryllup og familie!

Og husk,det er HUN som taper ansikt og viser hvem hun er hvis hun ikke kommer i bryllupet. Ikke legg skjul på det,og ikke dekk over henne overfor andre.

Og kommer hun ikke,kan du jo innerst inne bare være glad du slipper henne denne viktige dagen.

Skrevet

Etter mange dager med filosofering og ihjel analysering har jeg kommet fram til at det blir nok til at hun skal få si unnskyld og jeg skal holde meg rolig fram til bryllupet og etter det skal jeg ikke la henne få styre meg og min familie lenger..Hun kommer ALDRI til å mene noe med den unnskyldningen det vet jeg, for hun har ikke snøring på hva hun ber om unnskyldning for. Hun mener hun er feilfri på alle måter og at det er vi som er vansklige og sneversynte. Det jeg er mest skuffet over er at jeg har vært så naiv når det gjaldt henne, dum nok til å tro på ting hun sa og fortalte om folk jeg kjenner, for så å finne ut at ALT var pur løgn fra ende til annen :-( og for å ødelegge forhold mellom meg og andre slik at hun fikk enda mer oppmerksomhet.

Når ble slik at svigermor skal vite absolutt alt som foregår eller skal skje innen hennes sønns familie? Hvis ikke blir hun skikkelig fornærmet og sur, til og med for bitte små ting som vi ikke tenker over engang.

Ble litt surrete detta, men er helt grøt i hodet om dagen :-(

Skrevet

du kan godt få lov å sammenlikne med min. her skulle nok unnskyld ligget dypere enn som så.............

Skrevet

Jeg ser på det sånn at du er ihvertfall "heldig" som får et unnskyld.

Jeg har aldri fått det,og det kommer heller aldri til å skje.Jeg kommer heller ikke til å be henne si det til meg,for da blir det et nytt møte med drittslenging istedet.For hvis hun skjønner at jeg vil ha en unnskyldning, bruker hun det mot meg og benytter anledningen til å motsi meg istedet,og gjør totalt det motsatte for å ramme meg.

U see the picture?

Så hun er laget utrolig komplisert.Hun bruker på en måte litt omvendt psykologi på folk..Så jeg har har også analysert dette ihjel til tider,men det er den eneste måten å komme helskinnet ut av det på.

Så jeg er absolutt ikke feig,men etterhvert når jeg fant ut mer og mer hvor sykelig denne oppførselen er,så er det ikke verdt å la henne få den nytelsen å krangle med meg.Så jeg sier fremdeles bestemt ifra hvis hun "prøver seg",men ikke snakk om en stor samtale med henne.

Har også fått råd om å gjenta meg til det kjedsommelige til henne,hvis hun prøver å endre på ting for oss.Bare gjenta det jeg sa,istedet for å gi henne forklaringer ol. Hun vil bare ikke forstå uansett.Hun vil bare dekke sine egne behov,og få smurt egoet sitt.

Så den dagen du virkelig ikke bryr deg om hva hun mener,da er alt så mye bedre.For det kommer av seg selv etterhvert når du har fått mer enn nok opp i halsen av dramatisk ,hysterisk oppførsel av små,små bagateller som hun har laget selv.Av trusler og utestenging,og av små ekle stikk kommentarer til meg og mannen min,og til og med kallenavn til mine små. Jeg vet ihvertfall for sikkert at uansett hvor ekkel hun kan være så skal hun ikke få være slem mot barna mine! Har sett og hørt hvordan hun kan være mot barn,sikter mest til de andre barnabarna hennes.

Når du blir kvalm av å se og høre henne,da har du kommet et skritt videre til et "friere" liv!!

Vet at dette høres rart ut for de som har et greit eller bra forhold til sin svigermor.Dette var helt utenkelig for meg å tenke slik før.Før hun viste sitt sanne jeg.Hun la ikke skjul på hvem hun var eller hva hun tenkte og tilslutt ble det bare så altfor mye.

Mange tenker kanskje det at "la henne bare gjøre ditt og datt,hun er jo moren til mannen din". Men det er nettopp DET. At hun er moren til mannen min,gjør at jeg IKKE finner meg i respektløs oppførsel.

Hun er da i familien,og man forventer at moren til mannen din er et fornuftig menneske som vil det beste.

Det er når det er så nær familie at det blir veldig slitsomt,hadde det vært en bekjent,hadde det vært lettere å overse.

Skrevet

Jeg får liksom aldri sagt nok om dette temaet.

Har litt mer..

For å gå helt til bunns så er det slik at min svigermor er eksperten på hersketeknikker og jeg har blitt eksperten på overlevelsesteknikker.

Altså hvordan takle trusler,personangrep ol.

Jeg var litt redd henne før,for hver gang hun dro igang en konflikt,så trodde jeg at nå var det krise liksom. Måtte begynne å tenke annerledes på ting siden hun nektet å samarbeide med oss som en familie.men fant jo ut hun ikke kan utøve noe makt på oss.

Så jeg har en grei huskeregel,og det er det at jo mer misfornøyd og irritert hun er på ting,jo mer sikker er jeg på at jeg har at den riktige avgjørelsen!! Jeg VET for sikkert at hun taler sin egen sak,ikke hva som er best for alle.

Jeg leste litt om psykopati og sosiopater og jeg blir skjelven hvor mange trekk som stemmer med henne.Det eneste som ikke stemmer er vel at hun ikke er spesielt sjarmerende utad heller,men hun prøver å spille for galleriet så godt hun klarer da.

Vil gjerne høre hvordan det går med deg videre?

Skrevet

Hei igjen.

Takk for svar alle sammen, og spesielt takk til deg laracroft som sliter med det samme som meg :-( Idag er det su dag og jeg har ikke hørt en lyd fra svigermor, ikke han heller.Så dette er nok ett manipulerende trekk fra hennes side som sikkert sitter og venter på at vi enda en gang skal krype til henne og be henne en gang til i bryllupet. Jeg nekter å gjøre det, så det får bli opp til han som er hennes sønn synes jeg. Gruer meg ikke til en eneste ting som har med vielse eller forberedelser og gjøre, alt er i boks og gleder meg sinnsykt, kun det at hun kan lage ett h.... den dagen, hvis hun dukker opp gnager helt inntil margen. Vi får bare vente å se hva som hender nå de to siste ukene..

HI

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...