Erisa* Skrevet 8. september 2007 #1 Skrevet 8. september 2007 Heisann! Den siste uka har jeg hatt vondt i korsryggen hele tiden, uavhengig av om jeg står, sitter eller ligger. Kjennes ut som menssmerter, bare svakere (har ekstreme menssmerter til vanlig). Klarer meg fint uten smertestillende, så det er ikke så voldsomt ille. Er det andre som har det slik? Jeg er 21 uker nå.
Anonym bruker Skrevet 8. september 2007 #2 Skrevet 8. september 2007 Yepp! hadde det forrige svangerskap og har hatt det i mellomtiden og fått det tilbake i sterkere grad nå, med nr 2. Er type lumbagoproblematikk som blir forsterket av hormoner (sikkert samme som under mens). Har hjulpet med akupunktur for meg i hvert fall. God bedring!!!
Birthen Skrevet 8. september 2007 #3 Skrevet 8. september 2007 Huff da, Erisa! Så leit at du har vondt! Håper du får slappet godt av og kommet deg i helgen. Kanskje du kan ta en prat med jordmor til uken og høre hva hun sier? Sikkert helt vanlig, men alltid godt å høre hva de mener. God bedring!
gabi83 *med lillebebisen* Skrevet 8. september 2007 #4 Skrevet 8. september 2007 Åh, så dumt Erisa! Er det noen trøst så har jeg det akkurat likedan.. Sitter liksom i korsryggen, og vondt å reise seg eller om jeg vrir bekkenet når jeg reiser meg.. Og jeg er bare i uke 14! Så er livredd for at dette er tidlige sympt på bekkenløsning.. Ikke artig å springe rundt på sykehuset da nei! God bedring:)
twoboys & a girl Skrevet 8. september 2007 #5 Skrevet 8. september 2007 Har å smerter der,men det er pga skiveutglidning og bekkenløsning. Ta deg en tur til legen å få sjekket det. Håper det blir bedre:o)
heifadderiogfaderullandei Skrevet 8. september 2007 #6 Skrevet 8. september 2007 Jeg hadde noe lignende i rundt uke 18, men har gått til fotsoneterapeut/akupunktør, og etter 3 behandlinger ble jeg helt bra! Hun sier det ofte er hormonene som forårsaker slike ryggsmerter, selv om legen gjerne kommer med en annen forklaring. Jeg fikk beskjed av legen om at jeg hadde isjias nerven i klem. Har uansett hatt svært god erfaring med fotsoneterapi kombinert med akupunktur, både under dette svangerskapet med ryggsmerter, og i det forrige med bekkenløsning. God bedring!
Gjest Skrevet 8. september 2007 #7 Skrevet 8. september 2007 Uffa, hørtes ikke bra ut altså! Må huske på å ta godt vare på deg selv nå!!! Hjelper meg ikke stort å gå til fysio, men det er kanskje verdt et forsøk for deg hvis det ikke gir seg? =) God bedring, og masse lykke til videre!!!
Buick Skrevet 8. september 2007 #8 Skrevet 8. september 2007 Eg får det også nederst i korsrygge omtrent som ved mensen når eg står og går veldig mykje. Tek det som eit teikn på at eg må ta det meir med ro. Kan ofte vere eit slags bekkenproblem, men det er ikkje sikkert at det er det med deg. Høyr med lege eller fysio om dei har gode råd dersom det fortsett slik.
Erisa* Skrevet 9. september 2007 Forfatter #9 Skrevet 9. september 2007 Takk til alle som svarte meg:) Huff, føler det er så mye med meg nå, har hatt sterke kynnere som har skremt meg litt forrige uke, og blitt forespeilet å måtte sykemelde meg (som jeg ikke vil, for da blir det bare masse rot med studiet...). Nå har jeg bare tatt det med ro siden torsdag, ikke gjort annet enn å lese og strikke, og er mye bedre. Men ryggen er øm enda. Men for all del, om ikke jeg får verrre plager enn den ryggen, så går det nok fint! Er ikke så vondt, altså! Skal til manuell terapaut på torsdag, så da får jeg høre hva hun sier om ryggen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå