Queen_of_the_road*2_gull Skrevet 8. september 2007 #1 Skrevet 8. september 2007 Nå har jeg akkurat laget ferdig to digre gryter med fårikål!! =) 5,5 kg kjøtt og vel 6 kg kål.. Nam!!! Gjett om jeg gleder meg til middag i dag.... hehehe... Ha en flott helg alle sammen!!
Gjest Skrevet 8. september 2007 #2 Skrevet 8. september 2007 Gjett om jeg vil til deg på middag nå!!!!!!! Ingen som lager slik til meg, og jeg har ikke prøvd selv enda. Men er sååå godt da jeg smakte for lenge siden =) =) =)
Queen_of_the_road*2_gull Skrevet 8. september 2007 Forfatter #3 Skrevet 8. september 2007 Det er verdens enkleste mat å lage. Og den fantastisk gode lukten som sprer seg i huset. =) Du legger bare fårikålkjøtt og hodekål (som skjæres opp i båter) lagvis i en stor kasserolle, mellom lagene så strør du en ss hel pepper og en ts salt, på denne måten, kjøtt, kål, salt og pepper, kjøtt, kål, salt og pepper osv.. når gryta er full heller du over 1 liter vann og lar det koke opp, så skrur du ned plata slik at alt står å småkoker til kjøttet slipper beina. I mens gryta koker kan du gjøre andre ting. henge på bim f.eks. Pass på litt innimellom slik at det ikke koker tørt. Pr. kg kjøtt og kg kål skal det være 1 ts salt og 1 ss hel pepper. Så om du tar 2 kg kjøtt og 2 kg kål, skal du bruke 2 ts salt og 2 ss hel pepper.
Tweak Skrevet 8. september 2007 #4 Skrevet 8. september 2007 Jeg har kjøpt inn det jeg trenger til å lage fårikål i morgen! Gleder meg! Men hva skal ligge i bunnen av gryta? Skal man begynne med kål eller kjøtt?
twoboys & a girl Skrevet 8. september 2007 #5 Skrevet 8. september 2007 bestilt fårikål av sambo neste helg.
Kakebakesøte Skrevet 8. september 2007 #6 Skrevet 8. september 2007 Akkurat nå var det ikke fristende i det hele tatt, men hadde jeg lest den før jeg stappet i meg nachosmiddagen, så ville jeg nok siklet ja! Det er supergodt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå