Anonym bruker Skrevet 8. september 2007 #1 Skrevet 8. september 2007 Jeg er i uke 24, og merker at gutten i magen ikke sparker så mye lenger. Er dette fordi det blir mindre plass i livmoren? Når begynner sparkene å bli mer regelmessige? Håper noen har erfaringer rundt dette som de vil dele med med meg. Hilsen litt bekymret.
MegOgAlleMine Skrevet 8. september 2007 #2 Skrevet 8. september 2007 Jeg er i ue 23 med baby nummer tre. kjenner spark 3-4 gange om dagen tenker jeg. synes denne gangen at disse sparkene og bevegelsene er så svake i forhold til forrige gang. men babyer er forskjellige og de ligger forskjellig inni livmora også. rundt uke 26 ca tror jeg man skal kjenne spark regelmessig( er det med 4-5 timers mellomrom tro? itilllegg til at den skal reagere på saft, brus ol) Kanskje babyen din har flytta seg litt? Babyene skal ikke bevege seg mindre pga lite plass før rundt 34-35 tror jeg. Hvis du er usikker så ta kontakt med lege/jordmor! Det viktigste er at du og babyen har det bra og at du er trygg på det
MegOgAlleMine Skrevet 8. september 2007 #3 Skrevet 8. september 2007 Den kan jo ha fått et søvnmønster der den er våken når du sover også da. Jeg jobber nattevakter innimellom, og da kjenner jeg virkelig masse liv;)
lille My-77 Skrevet 8. september 2007 #4 Skrevet 8. september 2007 Tror det står noe om det der det står om hva som skjer uke for uke i svangerskapet. Fra uke til uke-kan du gå inn på. Tror det står noe om når en kan forvente regelmessig spark der. Hvor ofte og hvordan det kjennes varierer nok veldig fra person til person. Ta en telefon til lege eller jordmor-de kan sikkert også gi deg gode svar:)
Tutla84 og ICSI turneren Skrevet 8. september 2007 #5 Skrevet 8. september 2007 Jeg kjenner spark et par ganger om dagen. Om morgenen, ved lunsjtider og på kvelden. Men ellers er det ganske så rolig. Synes det har blitt roligere de siste ukene, så jeg ser frem til jordmortimen jeg har til uka da jeg kan ta det opp med henne. Men de sier du skal kjenne minst 10 spark om dagen fra du er passet uke 24 eller 26. Viss du er bekymra ville jeg ringt til jordmor/lege og spurt om du kunne få komme på en liten undersøkelse.
jente08&jente2010<3 Skrevet 8. september 2007 #6 Skrevet 8. september 2007 min sparker da nesten hele tia den! kjenner masse spark i løpet av en dag! helt vilt at hun orker å holde på! er 22+4!
suza + 3 små Skrevet 8. september 2007 #7 Skrevet 8. september 2007 Ta en tur på føden vis du er usikker. Jeg har akkurat vært der fordi jeg ikke følte så mye liv lenger. Men alt var som det skulle. Det er veldig betryggende å se m egne øyne at alt er ok.
twoboys & a girl Skrevet 8. september 2007 #8 Skrevet 8. september 2007 Kjenner han mange ganger om dagen. Forskjell på sparkene alt etter som han ligger.
purple Skrevet 9. september 2007 #9 Skrevet 9. september 2007 Jeg har kun kjent skikkelig dult/spark en kveld. Ellers er det bobling jeg kjenner hver dag. Det kommer annpå hvor babyen ligger hvor godt du kjenner sparkene t så tidlig sv.skapet. Jer er snart 22 uker. Da jeg var på ul i uke 19 var den lille veldig aktiv men jeg selv kjente ikke noe til det. Lå inn mot ryggen min sa jordmor og da kjenner man det ikke. Tror du kan ta det med ro altså.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå