SuperGlad Skrevet 8. september 2007 #1 Skrevet 8. september 2007 Da sambo mistet lappen i juni ringte hans mor ei politidame hun kjente, å spurte da om han kunne kjøre scooter (moped) når han hadde mistet førerkortet for bil, å da sa hun nei. sambo har hele tiden ment dette er feil siden en lov ikke kan ha tilbakevirkende kraft. Leste i går i her og nå at Otto Jespersen mistet lappen for 11 mnd siden, men grunnet at loven kom 1.januar 2005 å han var da over 20 år kunne han fint kjøre scooter uten førerkortet..... Da er spm, er det politidama eller sambo, Otto Jespersen og Her og Nå som har feil???????
Mamma til snart 3 <3 Skrevet 8. september 2007 #2 Skrevet 8. september 2007 Jeg har hørt at om man mister lappen for bil kan man ikke kjøre noen ting jeg.. Men jeg vet ikke om jeg har rett da..
tresøtesmå-torødogenblå Skrevet 8. september 2007 #3 Skrevet 8. september 2007 Poenget er vel ikke at man blir fratatt sertifikatet, men at man blir fratatt retten til å føre motorisert kjøretøy. Tror jeg.
Lille my <3 1+1 <3 Skrevet 8. september 2007 #4 Skrevet 8. september 2007 Da jeg mista lappen for rundt 3-4 år siden (husker ikke helt.. hehe) ringte jeg politiet og spurte om jeg kunne kjøre moped siden jeg var over 20, og da sa de at det kunne jeg... Men jeg minnes å huske at den regelen ble forrandret på... Er ikke helt sikker, men er ikke værre enn å bare ringe politi kammeret å spørre, og høre hva dem sier og, i tillegg til hun politidama dere kjenner:)
SuperGlad Skrevet 8. september 2007 Forfatter #5 Skrevet 8. september 2007 he he, han fikk beskjed om at det eneste han hadde lov til å kjøre var motorisert plenklipper :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå