Gjest Skrevet 8. september 2007 #1 Skrevet 8. september 2007 Jeg var helt sikker på at jeg ikke kan stemme... Jeg er ikke norsk statsborger, men fyller altså 18 i år og skulle da i prinsippet skulle få stemme... Jeg vet at jeg ikke kan stemme ved stortingsvalg, men igår ble jeg informert om at jeg KAN stemme ved lokalvalg... Det visste jeg virkelig ikke! Og lurer derfor på hvorfor jeg ikke har fått stemmeseddel da? For hvis jeg kan så vil jeg jo stemme;-)
Økologisk_knekkebrød Skrevet 8. september 2007 #2 Skrevet 8. september 2007 Her kan du lese om hvem som kan stemme: http://www.regjeringen.no/nb/dep/krd/kampanjer/valg/Kommunestyre--og-fylkestingsvalg/Du-ma-ha-stemmerett-og-sta-i-manntallet.html?id=457098
dama Skrevet 8. september 2007 #3 Skrevet 8. september 2007 jeg er straks 29 og har heller ikke stemmerett.. er ikke norsk.. men ved fylkes og kommunevalg kan vi stemme i massevis.. kjenner ikke reglene i forhold til når man fyller 18... men du fant vel kanskje det du trengte i den linken vi fikk info i posten om hvordan stemme btw
Gjest Skrevet 8. september 2007 #5 Skrevet 8. september 2007 Man får stemme det året en fyller 18. Hm, da bør jeg ha stemmerett iår da.. Merkelig at jeg ikke har fått stemmeseddel!! Takk for svar, skal kontakte kommunnen jeg;-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå