Anonym bruker Skrevet 8. september 2007 #1 Skrevet 8. september 2007 Noe jeg respekterer, men det gjør så forferdelig vondt nå. Vil så gjerne ha et barn til. Føler liksom at det mangler "noe". Vil oppleve å gravid igjen, og det fantastiske å få et lite barn. Vil så gjerne ha en stor familie. Synes det er så vanskelig tema, og ikke vil jeg prøve å påvirke han heller. Måtte bare få det ut en plass....
ma♥med 2 små jenter♥ Skrevet 8. september 2007 #2 Skrevet 8. september 2007 Skjønner at dette er sårt. Sambo sier det samme, enda jeg vil ha to. Det kan jo hende samboeren din frandrer mening etterhvert som barnet deres blir større og mindre "krevende"? Det er det håpet jeg har, for jeg vet han synes det er veldig slitsomt nå. Klem
Anonym bruker Skrevet 8. september 2007 #3 Skrevet 8. september 2007 "Vi" har tre da... Har to fra før, og et med sambo. de to eldste er ganske store blitt, mens mini snart er 19 mnd. Skulle vi hatt flere, så må det skje nå. Mye fordi jeg og sambo ikke blir yngre, og vil ikke ha altfor stor aldersforskjell mellom barna. Så spiller ikke noen rolle om han sklifter mening om to år, for da er det liksom for sent for min del iallfall...
Anonym bruker Skrevet 8. september 2007 #5 Skrevet 8. september 2007 Takk og lov var dette noe jeg sørget for å avklre før det ble seriøst mellom oss, og vi hadde begge den sammem drømmen om antallet barn. Dette er så viktig for meg at hadde han bare villet ha 1 eller 2 hadde jeg ikke satset på han. Kaldt kanskje, men på den måtes slipper vi iallfall slike konflikter, de må være fryktelige.
Anonym bruker Skrevet 8. september 2007 #6 Skrevet 8. september 2007 Sambo har vel igrunn aldri settseg selv som noe farsemne. Var ganske blek når jeg fortalte at jeg var gravid:-) Noe han ba om unnskyldning for da mini vart født. Sa han ville ha flere, men ombestemte seg. Han synes det er et stort ansvar å følge opp tre barn, og slikt må en jo respektere... Blir vel ikke rett av meg å prøve å presse han da.
mai mammaen til to Skrevet 8. september 2007 #7 Skrevet 8. september 2007 når du har tre barn så er jo det ganske mange da....syns det er fint av han å innrømme at det er et stort ansvar å følge opp tre barn jeg
nickoline og supermann Skrevet 8. september 2007 #8 Skrevet 8. september 2007 Samme her........også siden han bare er 17 mnd så må jo folk spørre om vi snart skal i gang igjen. Blir litt lei meg jeg også.. Men vet du hva mange svarer.......det bestemmer vel jeg. Jeg har tenkt litt på disse svarene. Mener de jeg skal lure han???? Det kan jeg ikke gjøre. Men jeg håper han ombestemmer seg om litt! Lov å håpe!
Anonym bruker Skrevet 8. september 2007 #9 Skrevet 8. september 2007 Mangen mener vel man burde være fornmed tre barn, men jeg er vel ingen "standar mamma" da. Føler en stor sorg nå. Trodde hele tiden vi skulle ha en til, så vart kjempe skuffet i går kveld. Føler jegg trekker meg vekk fra sambo nå. Elsker han over alt, men trenger nok litt tid for å fordøye dette.
Anonym bruker Skrevet 8. september 2007 #10 Skrevet 8. september 2007 Jeg vet akkurat hvordan du har det. Min mann har ett barn fra før men hun er jo snart voksen. Vi har ett barn sammen og jeg vil gjerne ha et til. Men han har signalisert at han ikke vil ha flere nå. Jeg håper nok på et lite mirakel men hvis det ikke skulle skje vet jeg faktisk ikke helt hva jeg gjør. Hmmmmmmm... Gruer meg til å ta opp dette temaet skikkelig. Lykke til!
Anonym bruker Skrevet 8. september 2007 #11 Skrevet 8. september 2007 Forstår dilemmaet ditt. Mannen min har 2 store barn fra før (tenåringer). De bor et stykke fra oss, så vi ser de ganske sjelden. Vi har ett barn sammen og mannen min sa i utgangspunktet stopp der. Men jeg synes at minstemann fortjener å vokse opp med søsken i samme alder. Og det brukte jeg som argument for få en til. Han var heldigvis enig i det og vi venter en til nå på senhøsten.. Håper du greier å forsone deg med at det ikke blir flere, eller at han plutselig snur og skifter mening! Klem
Retro-mamma Skrevet 8. september 2007 #12 Skrevet 8. september 2007 Jeg syns du skal være fornøyd med tre barn. Kan jo hende samboeren din har lyst til å leve livet annerledes enn kun å oppdra barn. Kanskje dere heller kan finne en flott hobby eller reise mer? Man blir jo alltid satt tilbake på nullpunktet når et spedbarn kommer til verden. Hvis du fortsatt føler babysavn, så kan du jo kanskje jobbe som frivillig på et barnehjem eller for Røde Kors eller noe. Det vet jeg venninenne min gjør. Hun tar med vanskeligstilte barn på kino og sånn en gang i mnd. Evnt få deg et fadderbarn selvom det er dårlig erstatning for et ekte barn så klart.
Anonym bruker Skrevet 8. september 2007 #13 Skrevet 8. september 2007 Skjønner gravide- og babydrømmen. Men tre barn er jo litt. De skal kjøres til trening, lekes med, lytte til bekymringene, arrangere konfirmasjon +++ Tenk på alt det dere kan gjøre med "bare" tre da. Alle går inn i en bil, billigere med hotellrom på reiser, mange ferieting er lagt opp for en familie på fire, med ekstraseng til femtemann, enda en til betyr ekstra rom, større bil. Dessuten får dere jo snart ny kjærestetid, dere er ikke gamle når barna kan være alene hjemme, eller når de flytter hjemmefra.. Dessuten var jo de to første dine, så du har født tre ganger, værre med bare en graviditet og fødsel synes jeg..
Anonym bruker Skrevet 8. september 2007 #14 Skrevet 8. september 2007 Samboern min vil heller ikke ha flere barn... Vi hadde i utgangspunktet lyst på to tette, og hadde lyst til å begynne å prøve å få en til når lillegutt fylte 1 år. Han ombestemte seg plutselig, og er nå helt bastant på at han ikke vil ha flere barn. Utrolig sårt synes jeg.. Men er liksom ikke så mye jeg kan gjøre, annet enn å håpe på at han ombestemmer seg
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå