Gå til innhold

Lille jenta mi kom på termin! (hmm..ble visst litt langt...)


Cybermom♥

Anbefalte innlegg

Som dere kanskje har sett, så har ikke termin/fødelista vår blitt oppdatert før nå i dag. Grunnen til det er at jeg har vært på sykehuset og født min lille datter.

Hedda ble født 04.09.07 klokken 01:24. Hun var 3130 gram og 47 cm. Hun kom i superfart. Begynte å kjenne litt rier i 16-tiden, men de ble ikke regelmessige og var heller ikke særlig vonde eller lange. Dro alikevel ned på føden en tur i sju-tiden. Greit å få ting sjekket. Ble da sendt hjem igjen med 2 cm åpning.

Når vi kom hjem avtok riene, og jeg tok meg en gåtur i regnet i håp om at dette skulle hjelpe dem igang igjen. Det så ikke ut til at dette virket noe særlig. Hadde fortsatt litt rier, men de var ikke helt regelmessig og ikke spesielt vonde.

Litt over 23 bestemte jeg meg for å legge meg ned og prøve å sove litt. Våknet da etter ca 10 min med en ganske vond rie. Etter dette kom de regelmessig, og hadde nå en varighet på over minuttet. Dra da ned på føden igjen.

Ankom føden ca 24, og herfra gikk det kjempefort. Rakk ikke å få epidural, og brukte derfor kun lystgass gjennom fødselen. Etter en lang og vanskelig fødsel sist, trodde jeg ikke at jeg skulle klare meg uten epidural, men det gikk egentlig veldig bra. Det var selvfølgelig vondt, men med god hjelp fra jordmor, lystgass og samboer ved min side, synes jeg at denne fødselen i grunnen var en drømmefødsel. Hverken revnet eller måtte klippes, og også dagene etter fødselen har vært en bedre opplevelse enn sist.

 

Nå har vi vært hjemme noen dager, og stortrives. Noen barseltårer har det blitt, men dette hører likssom med... :-)

 

Lykke til til alle dere som fortsatt går og venter. Alt overskuddsfødestøv blir herved sendt over!

 

PS: Har oppdatert terminlisten i dag, men siden jeg nå har fått min baby, vil jeg nok flytte over til dinbaby. Så hvis det er noen som føler seg kallet til å overta jobben med oppdatering, er det bare å sette igang!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Heia, Gratulerer så masse med lille Hedda!

Jeg fødte kun en halv time etter deg, kl. 02.08 :-) Ble en liten skjønnhet m navnet Bente her.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

gratulerer så myyye me jenta di :)

7 dager t min termin..men håper det sjer noe snart..altså før termin :) hehe.. så her tar eg t meg fødestøv- rester :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mye!!

 

Kos dere masse med den lille!

..godt å høre at du hadde en flott fødselsopplevelse

-såntno' liker vi! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fødsler er liksom alt man tenker på om dagen, derfor er det veldig hyggelig med slike litt lange og fortellende innlegg ;)

 

Ekstra hyggelig er det jo altså å høre om slike vellykkede fødsler!

 

Gratulerer så mye!! Jeg har selv termin i dag, så skulle gjerne ha gjort som deg og fått til noe på termin!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...