Gå til innhold

for tidlig å skifte til vintergardiner nå??? u/t

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

nope...har selv tenkt tanken ja....men venter nok til i oktober jeg...

Skrevet

var så godt i gang nå, så tenkte å ta vinduene med en gang.. men kan jo vaske de og så ta gardinene litt senere.. mormor pleier å si at oktober er da man skifter hehe..

Skrevet

Hæ, skifte til vintergardiner? Det har jeg aldri hørt om... Å skifte til julegardiner har jeg hørt om, men.

Hva er spes med vintergardiner da?

Skrevet

hehe.. har lært av mormor ;) det er mørkere og tettere gardiner enn de jeg bruker om sommeren. da har jeg tynne hvite gardiner :) til jul har jeg røde gardiner på innsiden av de mørke :)

Skrevet

Hvorfor i all verden stenge ute mer av det lille lyset som er om vinteren?

Skrevet

vintergardiner...

det er jo sånn gammle folk gjør, hehe..

Skrevet

Åja! Da lærte jeg noe nytt i dag også! Det tror jeg ikke er vanlig å gjøre her, har aldri sett noen som bytter gardiner etter årstid. (Annet enn til jul da)

Men en gang når jeg blir voksen skal jeg kanskje begynne med det jeg også, da får man jo litt forandring i stuen. Akkurat nå synes jeg det er vanskelig nok å finne ett sett med gardiner... ;)

Alle andre har så system på ting, får helt vondt av å se på rotehuset mitt... Snufs. *kom skapplass og orden, så skal du motstand finne*...

Skrevet

Jeg har ett sett gardiner, som blir vasket en gang hvert jubelår. Da tar jeg dem ned, vasker dem, stryker dem (kanskje!) og så henger jeg dem opp igjen mens de er våte.

Har verken julegardiner, sommergardiner, påskegardiner eller vintergardiner, har ganske enkelt gardiner.

Skrevet

stenger det ikke ute, for trekker jo ikke for.. men det blir liksom litt lunere inn her.. aner ikke hvorfor. har bare lært det og synes det er koslig, det viser meg at vi er på vei inn i den nydelige vintertiden når alt blir mørkere og kosligere :)

Skrevet

er ikke så mye system her altså, ting skjer når det skjer, ikke noe som gjøres fast eller til en hver tid ;) men ja det er veldig koslig med litt forandring i stuen. jeg har mørkebrune om vinteren, og lyse hvite om sommeren :)

Skrevet

Om du kaller det vintergardiner er det for tidlig ja. Men skifte gardiner for å få en annen stemning passer jo når som helst.

Skrevet

He, he. Dette diskuterte vi faktisk på jobben i går. Hvorfor har vi mørkere gardiner om vinteren når det er mørkest ute??? Selv om vi ikke trekker for....

Det er vel da vi skulle hatt de tynne og lyse???

Jeg har alltid gjort det samme selv jeg altså, men begynte å tenke på det da ei sa dette på jobben i går.......:-)

Mye man skal går og tenke på da hi, hi:-)

Skrevet

Aldri hørt om det jeg heller, det å skifte til vintergardiner, hehe =)

Skrevet

For min del er det for tidlig, jeg venter nok til oktober.

Om sommeren har vi lyse, lette gardiner, men til vinteren må jeg ha noen mørkere, synes det blir så "kaldt" med hvite/lyse gardiner om vinteren.

Men julegardiner har jeg ikke, annet enn på kjøkkenet.

Skrevet

Selv har jeg florlette beige gardiner på sommeren og har nå bestilt meg tette lange gardiner i muldvarp nå. Blir nok ikke byttet før i oktober tenker jeg. Synes selv det er greit med en forandring iblant, ble kjedelig med samme gardinene hele året.

Har tre forskjellige sett til kjøkkenet også; sommer, vinter og julegardiner. Påsken blir for kort til å orke å bytte for meg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...