Gå til innhold

NOEN HER INNE SOM ER OSTEOPAT ELLER KIROPRAKTOR?

Anbefalte innlegg

Skrevet

For noen dager siden fikk jeg stiv nakke. Det har skjedd før, og da har jeg gått til kiropraktor og massasje, det hjelper stort sett med en gang. Denne gang har jeg besøkt en osteopat. Var hos ham før dette intraff også, og det hjalp veldig på andre ryggproblemer jeg har hatt(har et belastende yrke.)

Men jeg kjenner fortsatt den stive nakken og har veldig lyst til å besøke en kiropraktor ettersom jeg vet det hjelper sånn. Osteopaten er imot kiropraktor og mener det på sikt kan gjøre vondt verre(ettersom kiropraktorer går inn på det vonde stedet og løsner, mens problemet egentlig kan sitte et annet sted - og osteopater jobber med helheten)

Jeg vet hverken fugl eller fisk nå, men har gått til masse behandling i alle år - og vet at jeg har problemer som kanskje aldri kan løse seg helt, men derimot bli mye bedre med hjelp av osteopaten. På den andre siden må jeg få løsnet ordentlig på låsningen i nakken og vil så gjerne gå til kiropraktor.. men er redd for at det skal "ødelegge" for den behandlingen osteopaten gir meg(som bygger på at kroppen skal lege seg selv over tid).

Noen som har noen råd å gi, eller kan forklare meg hva som egentlig skulle være "farlig" med kiropraktikk?

Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...