Anonym bruker Skrevet 8. september 2007 #1 Skrevet 8. september 2007 Hun sutrer og gråter hele tiden! Ingenting er bra nok og ingenting er gøy. Må bære på henne hele tiden, men hun blir aldri fornøyd! Er redd for at det feiler henne noe. Vet at det ikke er tenner for det har hun fått- er snart 7 mnd. gammel. Det er bare så slitsomt, holder på å bli gal av og til. Får ikke gjort noenting for hun skal ha all oppmerksomhet hele tiden hele dagen. Andre som har det slik? Noen som kan berolige meg? Eller bør jeg fortelle dette til HS? Kan det være noe galt tro?
babyandme Skrevet 8. september 2007 #2 Skrevet 8. september 2007 Gutten min på snart 6mnd også sutrer mye og er happy når jeg gir han oppmerksomhet;) Jeg kjøpte meg bæresjal(tai sjal) da kan jeg bære rundt på han mens jeg får gjort ting i huset.. og han er jo såå nysjerrig på alt som skjer og vil ha med seg alt jeg gjør;O) så bæresjal anbefales!
❤ mamma til 2 ❤ Skrevet 8. september 2007 #3 Skrevet 8. september 2007 tror nok ikke du er en udugelig mor jeg nei, er du sikker på at det ikke er flere tenner på tur? å mange babyer før "angst" for at du skal forlate dem når de er i den alderen, det går nok over skal du se, hun min må se meg hele tiden hun det hjelper ikke med pappa engang,
Anonym bruker Skrevet 8. september 2007 #4 Skrevet 8. september 2007 tusen takk for svar ! Blir beroliget av å høre slik og får bare håpe at det bedrer seg litt etterhvert. Kan det være nye tenner på gang så kjapt ?Trodde ikke de neste tennene kom før flere mnd. jeg.. Isåfall så kan det jo være derfor hun er så grinete...(?)
Mrs. Bouquet Skrevet 8. september 2007 #5 Skrevet 8. september 2007 Slik er jenta mi på 7 mnd også, holder ikke å sitte på fanget å syne eller lignende heller, må være den rette underholdninga og helst bare herjing. Jenta mi har fått 7 tenner, vet ikke hvor mange tenner gutten din har fått, men det kan selvfølgelig være tenner på gang selv om han har fått noen allerede.
Teri & lille krabbe Skrevet 8. september 2007 #6 Skrevet 8. september 2007 Det er nok alderen Snuppa har også vært sånn siste mnd. Sutre, sutre, sutre Aaa.. Hehe, uff.. Jeg har nå lekeplass i hvert rom, sånn at jeg f.eks kan gjøre det jeg må på f.eks kjøkkenet mens hun ligger på matta og følger spent med Og så snakker jeg til henne om alt og ingenting mens jeg holder på. Når jeg ikke er så spennende lenger, trener hun på krabbingen. Jeg har gjort det sånn for å slippe å skulle bære henne hele tiden, og det funker for oss. Før begynte hun å sutre øyeblikkelig om jeg gikk til et annet rom uten henne (for å hente noe f,eks). Da ventet jeg litt lenger for hver gang, for så å komme tilbake og si tittei (elller lignende) med et stooort smil- hvorpå hun oftest fikk helt lattis Altså, jeg gjorde det til en lek, på en måte. Nå sutrer hun ikke lenger hvis jeg går, bare fortsetter å leke og gir meg et stort smil når jeg kommer tilbake ) Det kan jo hende noe lignende funker for dere? Den store fordelen (fremfor å bære) er jo at nå kan faktisk snuppa krabbe! Hun er litt treg selvsagt, men hun kan følge etter meg hvis hun vil. Jeg vet ikke om dette hjalp deg så mye, men du er iallefall ikke alene og det blir mye bedre veldig snart!
Anonym bruker Skrevet 8. september 2007 #7 Skrevet 8. september 2007 Hei! Det kan være luft i magen, det å gå over på fast føde kan for mange by på problemer. Jeg ville ha tatt dette opp med HS, det betyr jo ikke at du er en dårlig mor. Du bryr deg og vil jo gjøre noe med dette.
Teri & lille krabbe Skrevet 8. september 2007 #8 Skrevet 8. september 2007 Hmm.. Kanskje jeg misforstod? Jeg trodde du mente at babyen ble misfornøyd så lenge h*n ikke fikk oppmerksomhet. Det vil jo si at babyen er fornøyd, så lenge du er med h*n og leker osv.. Om det er luftsmerter, så er jo misnøyen helt annerledes. Pluss at du ville vel merket at reaksjonen kom umiddelbart etter introdukjson av fast føde? Ikke for å punktere innlegget ditt, anonym 13:27, men de fleste er vel ganske vare på forandringer hos babyen når de introduserer grøt? Det kan selvfølgelig være greit a ta kontakt med hs uansett, men det er veldig typisk for alderen å ha separasjonsangst og dermed ville ha mamma heele tiden. Det innebærer endel sutring :-/
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå