Ella29 Skrevet 8. september 2007 #1 Skrevet 8. september 2007 Min sømm er født tidlig i mai og jeg er i permisjon fra studier. Da får jeg kun støtte fra lånekassen i 42 uker, dvs siste utbetaling i januar. For å få økonomien til å gå rundt må jeg sende han i barnehage når han bare er 8 mnd, er ikke det litt tidlig? Jeg må jo begynne å jobbe fult da. Samboer tjener ikke nok til at jeg kan gå hjemme. Men er vel liten sjangs for å få BH plass så tidlig..og kontantstøtte er jo ikke før fra 1 år og det holder jo uansett ikke med penger til å dekke alt.. Har fått engangstøtte fra trygdekontoret så får vel ikke mer derfra heller... Vil være hjemme med sønnen min lenger..8 mnd er vel når dde begynner få seperasjonsangst og ikke kan han gå sikkert heller, vil vel ikke trives i barnehagen i 9 timer da.. Hva gjør jeg?
Gjest Skrevet 8. september 2007 #3 Skrevet 8. september 2007 hva med å prøve å heller få en dagmamma.. det er litt roligere og kanskje du kan klare å bare jobbe 50%.. uansett lykke til, skjønner at det kan virke frustrerende, men det løser seg som regel til det beste for både liten og stor
yasmina Skrevet 8. september 2007 #4 Skrevet 8. september 2007 Skiftarbeid slik at du jobber om kvelden naar mannen er hjemme el bli f.eks dagmamma selv . Da er du baade hjemme og tjener litt penger.... Husk at da sparer dere jo penger paa ikke aa ha pass til eget barn.
Ella29 Skrevet 8. september 2007 Forfatter #5 Skrevet 8. september 2007 Dagmamma koster jo nesten like mye som tjener på 50% og trenger minst 5000 ekstra for å dekke husleie og litt mat.
Chanelle med ♀♂♂♂ Skrevet 8. september 2007 #6 Skrevet 8. september 2007 Hva med å ta opp studiene? Går fint å studere med baby. Anbefaler samlingsbaserte studier, da kan du jobbe med lesing/oppgaver når det passer deg og dine:0)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå