Gå til innhold

Spm om Fødestilling, "halvt sittende"

Anbefalte innlegg

Skrevet

dette er sikkert et teit spm, men spør av ren nysgjerrighet.

Når man får epidural settes den jo i ryggen, men hvordan blir det da når en skal lene seg bakover og presse ut den lille i stillinger som halvt sittende? vil det gå bra med epiduralen "sittende" fast i ryggen?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nå beg jg oxo å føle meg dum, trudde epidural var en sprøyte som ble satt i korsryggen. Og ik ble stående der!?

Ønsker svar jg oxo...

Skrevet

nå ble i allefall eg forvirra her he he trodde eg forsto hvordan det fungerte men eg gjorde visst ikke det :-)

Skrevet

Jeg fikk epidural sist. Den settes i ryggen, ja. Selve nåla blir fjernet, men en tynn plastslange blir stående igjen i ryggen. Slangen tapes fast oppover ryggen din og går til et stativ med en pose på. Der reguleres mengden du skal få. Du kjenner ikke slangen og kan fint lene deg tilbake. Vet veldig mange er superfornøyd med epidural, men jeg skal ikke under noen omstendigheter ha det denne gangen. Hos noen stopper veene opp med epidural. Det gjorde det på meg og fikk heller en laaaaang fødsel enn fødselshjelp. Ikke for å skremme, vil bare informere. :-)

Skrevet

skjønte at selve nålen taes ut, men ble ltt nysgjerrig på hvordan de så gjorde det.

Heiaar: takk for svar! var nettopp akkurat det jeg lurte på ;) så da vet jeg at slangen tapes fast!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...