Gå til innhold

Sover ikke på dagen.....trenger tips


Anbefalte innlegg

Skrevet

Sønnen min på 5 uker sover ikke på dagen. Han sover ikke heller når jeg triller han. Hvordan skal dette gå hvis jeg kan ikke gå på tur en gang? Jeg skal bli gal hvis jeg må være i huset hele tiden. Han spiser og så sover på skulderen min, men så snart jeg legger han ned er det bare skriking. Når han sitter litt i vippestolen så er det bra. Virker som han er veldig plaget av luft i magen men han griner ikke, er bare våken og selvfølgelig vil spise hele tiden. Jeg har prøvd å ligge han på siden også og det hjelper ikke. Men hvis det er luft hvorfor klarer han å sove om natta på ryggen? Han sover fra ca. kl 22 til kl 3, 4 til 6 eller 7 og enten står han opp kl 8 eller kan han sove til kl 10! Sover han for mye på natta kanskje? Trenger han ikke mer på dagen? Han virker veldig trøtt da. Tips vil jeg veldig gjerne ha. Oh yea, smokk tar han men han virker ikke å roe seg fra det. Det virker som om han blir mer sulten av å suge på den.....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mi tulle har også hatt problemer med søvnen... D beste som har skjedd oss er kosekluten!!! En hvit klut og tutt! I begynnelsen måtte vi holde henne og dibbe frem ogtilbake men etter hvert konne vi legge henne ned nesten med en gang. Tutten i munnen og kosekluten på kinnet, og så vidt borti nesen. Tipset fikk vi fra helsesøster. Hørres ut som han sover litt for mye på natten... D beste er å ha en rutine så tidlig så mulig.. Selv om han sover så er det det beste å stå opp med han kl 7 hver dag og etter hvert så merkes det at han blir trøtt etter x antall timer...

Det er forskjell fra unge til unge, men me mi tulle gikk d greit til slutt=)

Skrevet

Tusen takk, skal prøve det.....

 

noen andre med tips???

Skrevet

Vi har / har hatt samme problemet med lillegutt(5 uker i dag). Fikk masse hjelp på helsestasjonen. Det kan hende lillegutt har et snev av kolikk, men at døgnet hans på en måte er snudd i forhold til de fleste andre kolikkbarn som gråter store deler av kvelden og natten. Jeg har sluttet med alt av melkeprodukter, ser ut som han ikke er så plaget med luft lenger. Så fikk vi beskjed om å prøve å legge han i vogna etter at han har vært våken i ca 1,5-2 timer, da burde han være trøtt. Noen ganger sovner han, andre ganger ikke. Noen ganger sover han i 20min andre ganger i 2 timer. Men det er sånn at søvn avler søvn, og at de ofte ikke får sove hvis de er overtrøtte.

Om dette vil funke over tid vet jeg ikke ennå, for startet på torsdag. Men han har hvertfall sovet litt mer enn han har gjort tidligere.

Også får vi veldig god oppfølging på helsestasjonen med samtale med helsesøster onsdag og torsdag i forrige uke, skal tilbake på mandag.

Skrevet

ok, det kan jeg prøve og. Er smør et melkeprodukt? Ååååh så kjedelig det skal være uten ost....Det finnes nesten ingenting uten melk opp i...

Skrevet

Gå på en helsekostsjappe! Mannen min er veggis og spiser ost som ikke er laget av melk. Har smakt på den selv og den er faktisk kjempegod! Finnes både kremoster, krydderoster og vanlige guloster som f,eks cheddar pluss fløte og melk.

Skrevet

Det at han sover på deg tyder jo på at det bare er trygghet han trenger for å klare å sove, hva med bæresjal/ slynge? Vi hadde det helt likt som dere og bæresjal ble redningen her, da ble det soving!

Skrevet

Har hatt akkurat samme problemet som du har. Grining hele dagen og veldig lite søvn, men han sov godt om natten.

Fikk beskjed på barneklinikken at det var kolikk og at jeg måtte slutte med ALLE melkeprodukter( melk,sjokolade, smør, majones, ost, is, og alt annet som inneholder spor av melkeprotein) og i tillegg gi gutten Minifom før hvert måltid.

Det funket faktisk. Kolikken avtok og han ble en ny liten gutt.

Det kjipe er at melkeproduktene må du holde deg unna så lenge du ammer, og hvis du gir han morsmelkerstattning må det være feks Nutramigen( den inneholder ikke kumelkeprotein), ikke Nan.

Lykke til!

Skrevet

Jeg tror det er en fase. På den tiden så ville heller ikke lillegutt sove andre steder enn i mine eller fars armer. Og i vognen var han bare lysvåken og stirret og stirret. Men jeg fortsatte bare med å forsøke å legge ham fra meg hver gang han sovnet og plutselig løsnet det. Han har hatt et godt sovehjerte på natten hele tiden og tror det er positivt jeg, at babyen din skjønner forskjell på natt og dag. Selv om jeg vet inderlig godt hvor stress det er å ikke ha 2 sekunder for seg selv på dagen. Har du prøvd svøping? Gutten vår tillot å bli lagt i vognen godt innsvøpet og med litt trilling i starten. Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...