Gå til innhold

Har noen erfaring med falsk krupp her??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Snuppa måtte på legevakten i går kveld pga falsk krupp. Nå lurer jeg på om det er lurt å gi henne melk, da dette ikke akkurat hjelper på slim i halsen. Hun har jo vært forkjølet og snørrete noen dager, og vil jo tro hun har litt nedi halsen. Hun får jo mm/mme vanligvis da, men vet ikke om det er lurt å droppe det i dag kanskje? Hun er 11 mnd, så hun får stort sett bare melk på morgen og kveld.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror jeg hadde gitt m,men droppet mme.Vår gutt har hatt det,grusomt..!!Drypp nesen ofte med saltvann,og rhinox 3 ganger daglig.

Skrevet

Skremmende med falsk krupp, men om det er noen trøst, blir det mindre skremmende etterhvert. Du snakker om ku-melk, vel? Det ville jeg nok droppet, ja.. morsmelk blir noe annet:0)

Mitt beste råd i forhold til falsk krupp generelt, er å sørge for å sette ungen opp, ta henne på fanget, trøste og roe ned. Gi gjerne noe kaldt å drikke, det minsker hevelsen (Om hun ikke er helt tett, da.)

Lykke til.

Skrevet

ja det skal jeg gjøre :-) Bra hun syntes det er kult med nesespray/nesedråper da ;-) Bare ler når hun får det inn i nesa

Skrevet

Hun er egentlig veldig fin i dag. Sov i hele natt, våknet kl halv åtte, spiste frokost klokka halv ni, sov fra halv ti til elleve....og like blid nå. Hun har ikke fått ku-melk ennå, men morsmelk eller mme. Prøver med mm jeg, og heller dropper mme i dag.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...