Anonym bruker Skrevet 8. september 2007 #1 Skrevet 8. september 2007 Er det noen her som har PCO ?? Jeg har selv PCO og har prøvd og bli gravid i maaaange år og plutselig så gikk det ;-) Jeg er nå 17 +1 og håper at alt skal gå bra , har hatt en MA tidligere i uke 11. Noen andre her med erfaringer med PCO og det og være gravid? Er formen fin & har dere evt fått spes oppfølging i svangerskapet ??
tarante - keisersnitt 29/1 Skrevet 8. september 2007 #2 Skrevet 8. september 2007 Hei! Jeg har PCO og er gravid for 4. gang. Har hatt to tidlige SA. Den første graviditeten kom etter en lapraskopioperasjon og påfølgende bruk av p-piller i nesten ett år. Etter det har jeg blitt gravid uten hjelp. Tror ikke svangerskapene arter seg anderledes, men man har jo økt risiko for å få diabetes når man har PCO, så du burde kanskje ta en glukosebelastning (jeg hadde allerede fått diabetes før jeg ble gravid, så pga det så får jeg ekstra oppfølging med UL og indremedisiner som regulerer insulindosene mine).
stockflets Skrevet 8. september 2007 #3 Skrevet 8. september 2007 Jeg fikk beskjed om at jeg hadde PCO for ca. 8 år siden, men prøvde på den tiden ikke å bli gravid og hadde ikke noe plager med det.. Da jeg prøvde å bli gravid for 3 år siden gikk det med en gang, og det samme nå (hadde gått på p- piller i flere år som skulle hindre flere cyster.. ). Har ikke hatt noe ekstra oppfølging i svangerskapene, men aner ikke hva som er vanlig. Så bra at du endelig ble gravid da! Lykke til videre!
Anonym bruker Skrevet 9. september 2007 #4 Skrevet 9. september 2007 Jeg er gravid for første gang og fikk først vite at jeg hadde PCO for ca 6 år siden. Legene sa til meg at det kunne ta lang tid før jeg kunne bli gravid når dette skulle bli aktuelt. Spesielt siden jeg også har gått på p-piller i mange år! Men så traff jeg samboeren min å samme mnd jeg sluttet på pillene ble jeg gravid! Legen var overrasket over at det skulle gå så fort men alt virker helt normalt til nå Har ikke fått noe spes oppfølgning heller. Er i 19.uke nå og skal til ultralyd om ca 14 dager! Håper alt er bra med den lille:) Det viktigste er at du får den oppfølgningen du føler du trenger! Jeg var veldig bekymret for hva PCOen skulle ha å si for svangerskapet men legen betrygget meg om at det var ingen grunn til bekymring.. Spør lege eller jordmor dersom du lurer på noe så hjelper det:) Lykke til uansett og håper alt går bra!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå