Gjest Skrevet 8. september 2007 #1 Skrevet 8. september 2007 også får gutt eventuelt med nr tre? ) Venter min andre gutt. Det er jo pappaens gener som bestemmer hvilket kjønn det blir..Og i familien hans er det flest gutter.Slikt forandrer seg jo ikke så statistikken tilsier vel at hvis jeg velger å bli gravid igjen noen år etter dette, så er sjansen for gutt ganske stor?
3b@rnsmor-30* Skrevet 8. september 2007 #2 Skrevet 8. september 2007 mulig det. kan ikke disse "reglene" jeg... men kjenner flere som har fått jente som nr 3 eller 4...
Mrs. Bouquet Skrevet 8. september 2007 #3 Skrevet 8. september 2007 Mener statistikken sier at om nr 1 og 2 er samme kjønn, er det 70 % sjanse for at nr 3 også blir det kjønnet.
3 blå Skrevet 8. september 2007 #4 Skrevet 8. september 2007 Jeg vil si det er 50/50 kjangse for at det blir gutt... Har ikke fakta på dette, men kan aldri tro noe annet... Jeg kjenner 4 brødre, og alle har sagt at den slekta ikke kan lage noe annet enn gutter. To av brødrene fikk barn på samme år, og begg fikk jenter... Han ene har fått et barn til, og det ble gutt. Så det er nok bare å vente å se tror jeg
arbeidsuhellet14.juli Skrevet 8. september 2007 #5 Skrevet 8. september 2007 jeg er gift inn i en guttefamilie av de grader. Så alle gangene jeg har vært gravid har jeg vært hellig overbevisst på at DETTE er gutt. Men har faktisk klart å lirke en jente inn i arverekken!!!
Gjest Skrevet 8. september 2007 #6 Skrevet 8. september 2007 hehe ja det gjenstår å se i fremtiden..blir spennende
Mrs. Bouquet Skrevet 8. september 2007 #7 Skrevet 8. september 2007 I utgangspunktet er det ca. 50/50, det er jo om det er en guttesædcelle eller jentecelle som først trenger inn i egget som avgjør kjønn, ikke gener i seg selv. Men statistikkene sier at det vanligste er at nr 3 også blir samme kjønn som de to andre. Tviler i grunnen på at hvilket kjønn man produserer er familiært.
Chanelle med ♀♂♂♂ Skrevet 8. september 2007 #8 Skrevet 8. september 2007 Vel, gynekologer hevder at om en får to gutter (da med samme partner...) så er det 70-80% sjanse for at også nr. 3 blir en gutt. Dette er statistisk bevist, og begrunnes gjerne med at partneren i slike tilfeller gjerne produserer flere gutte-sædceller enn jentesædceller. Likevel er jo sjansen opptil 30% for at ei lita pie skal dukke opp! En kollega av meg venter sitt 3. barn, og det er trolig ei lita jente, etter at dem har to gutter fra før. Så det er mulig, ja:0)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå