Gå til innhold

MÅ man behandle øyebetennelse?


Anbefalte innlegg

Skrevet

Ser ut til at eg har fått øyebetennelse. Ikke så veldig hardt angrepet.

 

MÅ man til lege, eller går det over av seg selv?

 

Ser ikke så veldig fram til å tilbringe dagen på legevakten, er alene med 3 unger i dag....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tror ikke det. Jeg ville tatt en telefon til legevakten for sikkerhets skyld og vært nøye på hygienen (slik at de tre små ikke blir smittet også).

Skrevet

Ja, vil jo helst ikke at de skal bli smittet :-/

Skrevet

 

Kjøp saltvann på apoteket, og vask øyet med det hver morgen og kveld...og evt ved behov (dersom det er puss som kommer fra øyet hele tiden).

 

Fukt en bommulsdott med saltvannet, og vask øyet fra øyets ytterkant, og inn mot øyekroken. Viktig at du bare tørker ett strøk, og så må du evt skifte til ny. (for å få bort pusset skikkelig, og for å ikke kline pusset på igjen...)

 

Dersom du ikke blir bedre i løpet av noen dager, bør du kontakte lege (da skriver han ut resept på øyemiddel som fjerner betennelsen kjapt)

 

sykepleier

Skrevet

OK, takk skal du ha :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...