krabbetrollet Skrevet 8. september 2007 #1 Skrevet 8. september 2007 Ser ut til at eg har fått øyebetennelse. Ikke så veldig hardt angrepet. MÅ man til lege, eller går det over av seg selv? Ser ikke så veldig fram til å tilbringe dagen på legevakten, er alene med 3 unger i dag....
Gjest Skrevet 8. september 2007 #2 Skrevet 8. september 2007 Jeg tror ikke det. Jeg ville tatt en telefon til legevakten for sikkerhets skyld og vært nøye på hygienen (slik at de tre små ikke blir smittet også).
krabbetrollet Skrevet 8. september 2007 Forfatter #3 Skrevet 8. september 2007 Ja, vil jo helst ikke at de skal bli smittet :-/
~~DoraDora~~ Skrevet 8. september 2007 #4 Skrevet 8. september 2007 Kjøp saltvann på apoteket, og vask øyet med det hver morgen og kveld...og evt ved behov (dersom det er puss som kommer fra øyet hele tiden). Fukt en bommulsdott med saltvannet, og vask øyet fra øyets ytterkant, og inn mot øyekroken. Viktig at du bare tørker ett strøk, og så må du evt skifte til ny. (for å få bort pusset skikkelig, og for å ikke kline pusset på igjen...) Dersom du ikke blir bedre i løpet av noen dager, bør du kontakte lege (da skriver han ut resept på øyemiddel som fjerner betennelsen kjapt) sykepleier
krabbetrollet Skrevet 8. september 2007 Forfatter #5 Skrevet 8. september 2007 OK, takk skal du ha :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå