Gå til innhold

Når forteller dere til søsken??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har diskutert dette litt, men er usikre. På en side har man lyst til å fortelle med en gang, men påden andre siden blir det lenge å vente.. Har lyst til å fortelle det til søsknene først. Tanken er å vente så lenge vi kan skjule magen, men har vel en mistanke om at det kan bli noen fornærmede besteforeldre hvis vi venter særlig mye lengre enn 12 uker.

Er forresten nesten 10 uker nå.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi fortalte det til alle ved 10 uker. Ungene først, og så resten av familien.

Skrevet

Her har storebror akkurat blitt 2 år og jeg er i uke 23. Har ikke prøvd å fortelle det enda, han er for liten til å skjønne tror jeg.. Men vi leser litt om hva en baby er (han har aldri sett en baby i virkeligheten) og så har vi et vennepar med en nyfødt som vi skal besøke snart. Blir lettere å skjønne for han nå magen blir ordentlig stor også..

To av mine tantebarn er 4 og 7 år, og de har visst det lenge..

Skrevet

Vi tenkte som dere! Ville vente så det ikke ble så lenge å vente, men ville absolutt ikke at barna skulle få høre det av andre!! Det ble til at vi fortalte det da jeg var 12 uker, først til barna, deretter til den nærmeste familie :)

Lykke til!

Skrevet

vi måtte fortelle de i uke 9 vi,for jeg var så dårlig,og ungene blei så redde når de så meg henge nerri do

Skrevet

Vi fortelte det rundt uke 10 til storebror men da hadde vi allerede fortelte våres foreldre og søsken. Ville bare ikke si nå til storebror tilfeldig vi skulle være uheldig med SA. Det er lang tid å vente for han nå men jeg har forklart at først må magen til mamma veks til det blir nok plass til babyen inni der og når det blir snø og jul, da er babyen klar til å komme ut. Ja tenk deg om han gleder seg til jul nå!!!!

Skrevet

Jeg fortalte det til sønn min nå, for noen uker siden. da vi var på ul å vi så det lå på rett sted=)). han ble helt vill. Å gleder seg enormt. Men jeg har sagt han først må glede seg til jul, så bursdagen sin.... da er det ikke lenge til bebisen kommer, sa jeg=))

Er godt det er mye annet før han blir storebror=))

Skrevet

Fortalte det med en gang til sønnen min, så han fikk vite det før far. Forklarte han at først kom bursdagen hans, så julen før lillebror kom. Lest bøker og sett bilder av babyer.

Skrevet

Takk for svar.

Jeg tror heller ikke datteren vår på 2 år egentlig kommer til å klare å forholde seg helt til dette med baby, men planlegger å lese og se på bilder.

Har to eldre også, og de kommer sikkert til å syntes det er stor stas. Men for deres del kunne sikkert godt babyen ha kommet i går nor vi først forteller det. Har ikke fått noe mage enda, så forløbig er det nok ingen som mistenker noe.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...