Gjest Skrevet 7. september 2007 #1 Skrevet 7. september 2007 Hører ofte folk si at de ikke ville tattovert seg et sted som ikke kan skjules av klær. Husets herre er en av dem - han jobber i døra og mener det ikke tar seg så bra ut om dørvakta har tribals tytende ut av skjorta...hehe. Kan igrunn skjønne det. Og så er det endel som ikke vil ha synlige tattiser når de gifter seg. Men jeg lurer på hvorfor? Er det for å ikke oppmuntre barna til å tattovere seg? Har dem med Kirken å gjøre? Er det for å ikke støte konservative familiemedlemmer? Min mest synlige tattovering er på innsiden av håmdleddet, jeg tenker ikke på om den syns eller ikke, for jeg er jo så vant til den. Er liksom ikke noen big deal, hverken til å skjule eller framheve - den bare ER der. For meg! )
Babyfacepsycho Skrevet 7. september 2007 #2 Skrevet 7. september 2007 Jeg tenker at det er for og se "presentabel" og "fin" ut på bildene. Men det er jo bare min tanke. Selv elsker jeg tattoveringer.
Gjest Skrevet 7. september 2007 #3 Skrevet 7. september 2007 Men jeg syns jeg er presentabel med tattisene mine, jeg! *snurte* Hihihi....
cherry coke Skrevet 7. september 2007 #4 Skrevet 7. september 2007 Jeg har 5 flotte tattoveringer! Men har tatt de på plasser (bla ryggen) som kan dekkes til. Dette har jeg gjort med tanke på fremtidig arbeid osv.
SpiseLise Skrevet 7. september 2007 #5 Skrevet 7. september 2007 Ja, du sier noe der. Fikk en tatovering i nakken for ti år siden. Der og da, og lenge etter, føltes det helt riktig. Nå er den liksom ikke "meg" lenger. Har tenkt mye på det med brudekjole. Da jeg fikk tatoveringen, var jo giftermål like fjernt som pensjonsalderen:-/ Nå derimot, har jeg vel kommet fram til at jeg må skjule tatoveringen enten med slør eller kjolen når jeg gifter meg. Tror det er fordi jeg synes det ser "renere" ut, tatoveringen passer liksom ikke sammen med en hvit silkekjole hvis du skjønner. Jeg er vel også mer klassisk nå enn da, med tanke på klær, sminke og hår. Så den tatoveringen hører ikke hjemme noe steds lenger, hehe:-) Om du er typete, så vil tatoveringene kle deg uansett hva du har på deg eller hvor du jobber. Hvis du, som meg, forandrer deg litt med tiden, tar det seg plutselig ikke like godt ut med tatovering og brudekjole:-) Blir litt kræsj liksom:-) Det er vel også derfor jeg ikke vil oppmuntre mitt barn til å tatovere seg. En ting som føles riktig en dag, er plutselig helt feil noen år etter. Spesielt når man er ung. Og mens det meste kan ordnes opp i, er jo tatoveringer rimelig permanente.
Gjest Skrevet 7. september 2007 #6 Skrevet 7. september 2007 Jeg kommer ikke til å dekke til mine i forbindelse med bryllupsdagen. Det er like mye del av utseende mitt som arr og føflekker hehe!
Prish Skrevet 7. september 2007 #7 Skrevet 7. september 2007 Jeg tatoverte meg på magen da jeg var 17. Det var en kjempe ide da og jeg følte meg kul i bikini. Nå er jeg glad den kan dekkes til, for den ser eh... LITT sprengt ut etter graviditeten. Ja ja, den hav vel gjort nytta si.
Tussi og gullgutten Skrevet 7. september 2007 #8 Skrevet 7. september 2007 alle mine tatoveringer kan skjules med tøy om jeg skulle ha lyst til det, men om de synes eller ikke er faktisk ikke så viktig for meg.. de er jo blitt en del av meg.
Tussi og gullgutten Skrevet 7. september 2007 #10 Skrevet 7. september 2007 ja absolutt:) og for og legge til en ting.. når jeg valgte brudekjolen min endte jeg opp med en hvor 2 av tatoveringene var synlige..
cherry coke Skrevet 7. september 2007 #11 Skrevet 7. september 2007 Det var egentig det jeg mente også=) Alle tattoveringene mine KAN skjules, men jeg viser dem fram oftere enn jeg skjuler dem. Er veldig glad i dem (hvor merkelig det hørtes ut) og det er en del av meg. Men jeg synes det er godt å ha muligheten til å skjule dem om jeg ønsker det...
Gjest Skrevet 7. september 2007 #13 Skrevet 7. september 2007 jeg har 7 stykk og skal ha noen til, de er nå alle plassert så de kan skjules, men det er ivertfall to av de som alltid synes.. på hvert sitt håndledd, har og en på skulderen som synes ofte, og en i nakken som synes når håret er opp. skal ha en større på andre skulderen så den vil jo også synes en del.. jeg er stolt av alle mine tattoveringer, og for meg så har de blitt en del av meg og kommer ikke til å skjule de om jeg skulle finne på å bli gift en dag
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå