Gå til innhold

Ang efedrin...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Her har den ene gutten min astma..

Og fikk beskjed om at efedrin skulle funke..

Har hørt så my rart om det, så jeg bestemte meg for å prøve det selv..

FYFLATE, jeg ble stygg dårlig..

Hjertebank, skjelvinger osv..

Han reagerer også litt, blir urolig..

Kritiserer ikke dere som gir dette til barna deres nei..

Men er dette helt ufralig?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg og reagerte på akkurat samme måte!! Fikk den store skjelven, og ble kjempeurolig i kroppen. Ekkel følelse. Sønnen min har ikke reagert på den, men etter at jeg brukte den og fikk sånne bivirkninger har ikke han brukt Efedrin.... Skumle greier...

Skrevet

Selvfølgelig erdet ikke helt ufarlig. Ingen legemiddler som virker er helt ufarlige. Det er en grunn til at medisiner selgs på resept.

Skrevet

Det er ikke farlig nei. Jeg har astma selv, og de fleste medisinene jeg tar gir meg skjelvinger og hjertebank i større eller mindre grad. Men det er bedre enn å ikke få puste:). Du kan jo prøve å få en annen type til han, som han reagerer mindre på enn efedrin.

Skrevet

Efedrin er vel kjemisk "i slekt" med kokain, amfetamin, ritalin...

Det er jo resept fra legen, så dosene kan jo ikke være skadelige med moderat bruk.

Skrevet

kjemisk slekt med kokain, amfetamin og ritalin?

Skrevet

Fordelene ved å ta det er større enn ulempene! Efedrin blir regnet som doping blant idrettsutøvere, men det vil hjelpe gutten din! Jeg har brukt sånne medisiner siden jeg var fire (nå er jeg tredve), og jeg lever enda i beste velgående. Sier til alle som har unger med astma; gi dem medisin! ingenting er verre enn følelsen av å ikke få puste!

Skrevet

Jeg mener at det ikke er bra. Selv vil jeg aldri gi sønnen min dette.

Har prøvd amfitamin og ecstasy for mange år siden, og når jeg selv tok effedrin kjentes det helt likt ut som nedturene og ettervirkningene etter amf/e. Grusom følelse.

Skrevet

Min eldste datter hadde kusma (eller var det bronkitt?).. ja ett eller annet hvertfall, da hun var 1,5 år. Fikk skrevet ut efedrin som vi skulle gi henne. Fyyyy flate.. jenta ble helt SPINN VILL!! Hun løp fem og tilbake, var helt i 100. Snurret i sirkel og kræsja med veggen og alt som var. Måtte jo le litt, for hun så jo helt komisk ut. Men likevel, ble litt småredd også når hun var så hyper i såpass lang tid. Hun ble jo helt knall rød og svetta som en gris. Gikk heldigvis over etterhvert, men jeg var på nippen til og ringe legevakta.

Ikke gitt henne det etter den episoden.

Skrevet

som sagt, det finnes mange forskjellige typer som virker forskjellig på forskjellige mennesker. Håper inderlig dere ikke lar vær å gi barna deres medisin hvis de trenger det!

Skrevet

Kan jo være mye en psykisk reaksjon også da med skjelvinger og hjertebank etc...

Men efedrin virker oppkvikkende ja, og gir sikkert helt spesielle rekasjoner i enkelte tilfeller. Det gjør all medisin. Ingenting er ufarlig.

Vi har brukt det en gang, og kommer til å gjøre det igjen hvis det blir nødvendig. Da lå mini med kraftig bronkitt på begge lungene, og var skikkelig pjusk. Så lenge man følger anvisning fra lege, og ikke misbruker over lengre tid/for store doser, så er jeg naiv nok til å tro at det er til det beste for barnet.

Skrevet

Basert på min erfaring; best for barnet, JA!

Skrevet

Lar jo selvsagt ikke barnet mitt lligge og lide seg igjenom en bronkitt om hun skulle få det igjen (eller annen sykdom). Men jeg kommer nok til og rådføre meg med legen, og høre om det er noe annet vi kan prøve og gi, siden hun reagerte så kraftig på efedrinen sist gang. Om ikke annet er mulig, så ja, da får hun nok efedrin, men i mindre doser kansje, og jeg kommer til og være litt mer forberedt på et "utbrudd" som ikke ligner grisen. Var ekkelt og se henne reager slik som hun gjorde. Mamma og pappa ble jo redd!

Skrevet

Det er oftest ved litt store doser det blir sånn ja....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...