Gå til innhold

prøver her og med spm om mme.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er helt ny i "mme-verdenen" og har noen spørsmål.

Er det ikke mulig å varme opp igjen pulver som er rørt ut i vannet.

Nå nettopp trodde jeg mini var sulten, men innen hele prosessen med tillaging var ferdig hadde han sovnet. Må jeg kaste denne da? eller kan den varmes opp igjen når han våkner?

Tenker også på om vi skal ut noen plass og må ha med flasken, kan jeg ikke lage til før jeg drar ut, også varme kjapt i vannbad eller "mikro" når det skal spises?

Tenker også på litt praktiske ting i hverdagen, hadde jo vært så kjekt om man kunne lage til f.eks. 6 flasker på morgenen også varme dem når det ble nødvendig.

Tenker også på nettene, lagde nettopp min første flaske med pulver, og det tok så lang tid at det frister å ev. bruke "ferdig-melk" på nettene. Men det enkleste hadde jo vært å lage til, sette det i kjøleskapet og varme det opp når mini våkner.

Et annet spm... koker dere flaskene etter hver bruk, eller holder det med en g. for dagen og grundig vask ellers? (Har bare 2 flasker foreløpig så det blir mye koking...)

Ådne spiser maten i flaska forferdelig fort, drøye 100 ml. uten noe særlig pause... skal jeg lage pauser for ham, eller er det greit at han styrer det selv? Når han spiser av puppen (det lille som er i dem) spiser han så sakte at han stort sett sovner...

Vel, nok spm. for denne gang. Håper på mange erfaringer/svar.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

man skal ikke varme opp igjen mme som er varma oopp en gang før..

joda,du kan lage til å varme opp når du skal ut..

jeg lager til 5-6 flasker kvelden før sånn atjeg har til dagen etterpå..

ja flaskene skal helst kokes etter hver bruk,men når de er 7-8 mnd så tror jeg det holder med vask.

de styrer helt selv når de vil ha pauser..det gjlør vertfall min ;)

Skrevet

Jeg brukte bare mme i nødstilfeller og med barnevakt, men hadde to venninner som brukte mme, og jeg snappet opp noen tips...

Gjenoppvarming av melk og mat fører til uønsket bakterieutvikling, så unngå dette.

Vet ikke om mme kan blandes kaldt og så varmes opp - tror dette er ulikt med ulike merker...

Tips - ut på tur:

Ha kokt, varmt vann på thermos til enhver tid.

Ha kokt kaldt vann med på en sterilisert flaske.

Pulver med i en liten boks.

Bland til riktig forhold og temperatur.

Kok flaskene hver gang før bruk. Eller etter bruk, om du er flink til å lukke flaskene med smokk inni, slik at det holder seg sterilt.

Gjør dette i allefall de første 3 levemåneder. Her er det mange ulike anbefalinger, men jeg sluttet å koke smokker og flasker da gutten min slikket gulvet...

Skrevet

du kan varme opp mme en gang til etter den første gangen...ergo lage ferdig en dagsdose,for så å avkjøle den og ha den i kjøleskapet.dette er IKKE no problem!

ikke no problem da heller når du skal ut,men om du vil at den skal være mest mulig fersk,så kan du jo fylle pulveret i flaska og ta med deg en termos med kokt vann på,den brukte vi mye..ikke fordi jeg ikke var redd for at den skulle være fersk nok,men var ofte at det ikke blei bruk for det likevel,og var så kjekt å ha ei ferdigfyllt flaske med pulver i veska..slapp å ta den ut for hver gang jge hadde vært ute;o)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...