Gå til innhold

Litt hjelp takk. *Haster*

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tulla er forkjølet. Er tett i nesen og hoster. Klarer ikke og beholde smokken.

Ga henne efedrin kl 19.15. Og nå er hun tett igjen. Kan hun få igjen eller ikke? Hvor lang tid må det gå mellom hver gang? Noen som vet?

*HJELP*

Videoannonse
Annonse
Skrevet

HVor gammel er hun? HVor mye ga du?

Prøvd nesespray?

Solvipect?

Skrevet

Er ikke efedrin og bricanyl noe av det samme?

har fått bricanyl til vesla her nå, og hun kan få 2,5 ml 3 ganger daglig..

Vet ikke om dette hjalp deg, men...

Skrevet

Hun er 7.5 mnd. Fikk 4 ml som legen har sagt hun skal ha.

Har bare saltvannsdråper, men hjelper ikke noe særlig.

Skrevet

Hvor gamel er hun? Da Noah var 11 mnd fikk han efedrin ved forkjølelse. Har flasken ennå, legen hadde skrevet på 4 mll inntil 6 ganger daglig.

Skrevet

Fikk beskjed om at vi kunne gi 4 ml inntil 5 ggr om dagen. Har fått en gang bare hittill. Men fikk ikke noe beskjed om hvor lang tid det måtte gå mellom. =/

Skrevet

Jeg hadde gitt en liten dose til, men faren er vel at hun blir hyper.

Du kan jo også prøve litt solvipect.

Og du bygger opp hode enden av sengen 10 - 15 cm.

Skrevet

Har ikke solvipect. Lurer på om vi skal prøve med litt saltvannsløsning og en dose til med efedrin?

Hun har vært forkjølet en gang før og brukt det, og da ble hun ikke hyper. Er et lite sovedyr. =)

Skrevet

Jeg hadde ringt på legevakta å hørt jeg.

Skrevet

Da er det absolutt ingen fare å gi henne igjen... Som regel deler legene opp dosene til mindre og oftere for de små pga at de har vansker med å få i seg medisin, så det er ikke slik at det er farlig å slå sammen to doser, eller gi med kortere tid mellom. Ta det etter behov, du ser jo selv når det trengs. God bedring! :o)

Skrevet

dette stod på felleskatalogen.no ang dosering: Barn: Døgndose 2-3 mg/kg/døgn, fordelt på 4-6 doser.

Hvis du er usikker - ring legevakta og spør, det gjør alltid jeg hvis jeg er usikker på noe.

Tror nok du kan gi litt til siden det har gått fire timer siden sist. Bare pass på at hun ikke får for mye i døgnet.

Skrevet

Synes det blir litt drøyt og ringe legevakten for og spørre det. =)

Skrevet

Saltvann funker ikke her i gården... Kjøp nesedråper i morra, tror det er Rihnox som er fra 0-2 år. Snuppa mi er 11 mnd, og jeg har også brukt spray som er fra 1 år. Da har hun vært veeeeldig tett altså...

Uff, mye forkjølelse nå for tida...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...