Pølsa Skrevet 7. september 2007 #1 Skrevet 7. september 2007 Gutten min på 6 år har vært syk ei god stund - startet med feber onsdag for litt over ei uke siden. Han hadde feber samt litt hoste frem t.o.m mandag, altså litt over 5 døgn.- Formen var veldig svingende - superslapp til tider, og så bedre innimellom, men veldig få symptomer på sykdom bortsett fra litt hoste, og elendig matlyst. På tirsdag var han feberfri, så han var på skolen onsdag og torsdag, men på torsdag kveld fikk han sannelig feber igjen! Idag har han vært feberfri på dagen, men litt forkøyet temperatur i kveld igjen (38.2). Han har fortsatt veldig dårlig matlyst og har gått ned ca. 1,5 kg. i vekt (han er syltynn fra før, så nå ser han helt forferdelig ut). Jeg begynner nesten å bli litt bekymret for ham - det er vel ikke vanlig å ha feber så lengè?? Og hvorfor kommer den tilbake igjen? (vi har forøvrig vært til legen, men det var på mandag. Ingenting galt kunne vises på crp-test). Burde jeg ta ham med til legen en gang til? Takknemlig for gode råd!
Pittamitta Skrevet 7. september 2007 #2 Skrevet 7. september 2007 Jeg ville ivertfall tatt han med på legekontoret og fårr tatt nye blodprøver av han.Du trenger ikke inn til lege siden dere er "inni systemet" fra sist gang.Dumt at han skal gå å hangle slik..
Solitude Skrevet 7. september 2007 #3 Skrevet 7. september 2007 hmm.. hvordan er almenntilstanden bortsatt fra dårlig matlyst ? Virker han slapp ennå eller virker han "som vanlig" med tanke på aktivitets nivå ? Klager han over å ha vondt i halsen ? Sjekket legen han nøye eller var det kun crp test han tok ? Hvis almenntilstanden er dårlig, så ville jeg vurdert å ta han til legen en gang til. Forresten får han i seg nok væske ? Kan ikke være dehydrert eller noe.. de kan bli ganske slappe av det. Men at feberen kommer og går er litt rart.. Men hvis almenntilstanden er bra og han får i seg noe mat og nok væske så ville jeg kansje sett det litt an..
Pølsa Skrevet 7. september 2007 Forfatter #4 Skrevet 7. september 2007 Takk for svar! Han sier han ikke har vondt noe sted, og legen sa han var litt rød i halsen, men ikke alarmerende. Jeg synes kanskje ikke han sjekket så fryktelig nøye, men jeg vet ikke helt hva han skal se etter heller. Det er mulig han ikke drikker nok - han spiser i hvertfall langt fra nok, men jeg skal prøve å sjekke hvor mye han egentlig får i seg av drikke i løpet av dagen. Allmenntilstanden er veldig varierende - tidvis er han utrolig slapp og vil bare ligge, mens innimellom er han svært aktiv. Han sover imidlertid mer enn normalt, og det som kanskje skremmer meg mest er at det ikke virker som det går noe særlig framover, dvs. formen er omtrent likedan nå som når han først begynte å bli syk.
Solitude Skrevet 7. september 2007 #5 Skrevet 7. september 2007 Kan være at kroppen bare trenger litt tid for å bli kvitt dette selv, men hvis jenta mi ble dehydrert etter endel dager med oppkast.. Og på slutten så hadde hun ikke feber men var veldig slapp selvom hun orket å gjøre noe innimellom. Hvis du tror han ikke har fått nok væske i seg, så kan de ta en test som viser om det kan være det. Ellers så er det kansje lurt å ta han til legen for å se om halsen har forverret seg og ta ny crp for å se om han trenger antibiotika ?
Pølsa Skrevet 7. september 2007 Forfatter #6 Skrevet 7. september 2007 Ja, jeg tror jeg skal ta ham til legen hvis han fortsaa har feber over helga. Det er jo mulig han kan ha fått en bakterieinfeksjon "på toppen" av viruset, så kanskje han trenger antibiotika nå. Han kaster ikke opp, men han kan jo selvfølgelig være dehydrert likevel. Hvordan tester man det da?
Solitude Skrevet 7. september 2007 #7 Skrevet 7. september 2007 Nå ble det tatt både urinprøve og blodprøve av jenta mi den gangen, er ikke sikker på hvilken av de prøvene ga resultatet.
Sommer & sol:-) Skrevet 7. september 2007 #8 Skrevet 7. september 2007 min gutt på 1 år hadde hatt høy feber i 5 dager,da dro jeg til legen..da var han selvfølgelig feberfri.. men hun sa at hvis feberen kom tilbake da måtte vi tilbake til hun,da måtte de sjekke nøyere.. også sa hun,vet ikke om dette kun gjelder små barn.. men ihvertfall,det var noe med urinrøret på gutter,husker ikke hva hun sa,sorry.men det var ihvertfall veldig lett for de og få urinveis infeksjon.. jeg ville tatt han til lege på mandag,feber eller ikke. og få tatt urinprøve,crp ol... god bedring til gutten din..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå